یک سیستم جدید خودکار نانوذره‌ای، برای تولید فرمولاسیون‌های متعدد

شرکت دولومیت میکروفلوئیدیکس (Dolomite Microfluidics) پلتفرم جدیدی برای حل چالش‌های معمول در تولید دسته‌ای نانوذرات لیپیدی و لیپوزوم‌ها به‌منظور تولید دارو و واکسن ارائه کرده است.

این شرکت ابزاری برای توسعه کارآمدتر و مقرون به صرفه‌تر در اختیار محققان قرار می‌دهد که جایگزینی برای سامانه‌های رایج فعلی است. این سامانه برای پر کردن شکاف موجود در بازار طراحی شده‌ است.

شرکت دولومیت میکروفلوئیدیکس با ارائه سیستم نوآورانه نانوذرات خودکار (ANP) خود برای تولید کتابخانه‌ای از فرمولاسیون میکروسیالی، در تولید نانوذرات پیشرو است. این پلتفرم نسل جدید، نتیجه تمرکز چهار ساله دولومیت میکروفلوئیدیکس روی چالش‌هایی است که معمولاً در تولید دسته‌ای نانوذرات لیپیدی و لیپوزوم‌ها برای تولید دارو و واکسن وجود دارد.

لیپوزوم‌ها و نانوذرات لیپیدی در طیف گسترده‌ای از صنایع، به ویژه داروسازی، جایی که می‌توانند به‌عنوان وسیله حمل دارو یا کپسوله کردن واکسن‌ها مورد استفاده قرار گیرند، به‌طور فزاینده‌ای اهمیت پیدا می‌کنند.

این سامانه ANP ابزاری را برای توسعه دستورالعمل کارآمدتر و مقرون به صرفه‌تر در اختیار محققان قرار می‌دهد.

رویکرد میکروسیالی این سامانه موجب شده تا تولید سریع و تکرارپذیر ذرات منفرد با ابعاد ۴۰ تا ۸۰۰ نانومتر، با افزایش کارایی کپسول‌سازی امکان‌پذیر شود. محلول‌ها و محموله‌های لیپیدی به‌طور مستقیم بارگیری و به‌طور خودکار به سیستم تزریق می‌شوند و لیپوزوم‌های حاصل در ویال‌هایی جمع می‌شوند تا از آلودگی متقابل جلوگیری شوند.

ریچارد گری، مدیر کسب و کار شرکت دولومیت میکروفلوئیدیکس، می‌گوید: «راه‌اندازی سیستم خودکار نانوذرات برای تولید کتابخانه‌ای از فرمولاسیون‌ها به پاسخگویی به تقاضای فزاینده به‌منظور تولید نانوذرات لیپیدی و آماده‌سازی لیپوزوم‌ها کمک می‌کند. این سیستم انعطاف‌پذیری برای بررسی عوامل مختلف یک دستورالعمل را فراهم می‌کند.»

دولومیت میکروفلوئید از سال گذشته با همکاری شرکت میلیپور سیگما طیف وسیعی از کیت‌های دستگاه میکروسیالی موسوم به NanoFabTx را تولید می‌کند. این دستگاه قادر به تولید نانو و میکروذرات پلی (لاکتیک-کو-گلیکولیک اسید) (PLGA) به‌منظور استفاده در حوزه دارو، است. این میکرو و نانوذرات قابلیت استفاده در بخش رهایش کنترل شده و همچنین توسعه دارو دارد.