تولید مکمل‌های ویتامین‌های A ،D3 و E نانویی برای مصارف دامی

شرکت داروسازی نصر فریمان با استفاده از فناوری‌ نانو مکمل‌های ویتامین حاوی ویتامین‌های A ،D3 و E را تولید کرده، که برای مصارف دامی مناسب است.

ویتامین‌های A ،D3 و E از جمله ویتامین‌های محلول در چربی هستند که پس از تزریق به سرعت جذب و از طریق دستگاه گردش خون به سایر بافت‌های بدن می‌رسند. وجود هر یک از این ویتامین‌ها در بدن دام فوایدی را برای سلامت دام به همراه دارد. برای مثال ویتامین A در حفاظت و نگهداری تمامی سلول‌های اپیتلیال، روند اسپرماتوژنز در جنس نر، نگهداری آبستنی در جنس ماده و در فعالیت استئوبلاستیک و رشد استخوان نقش دارد. ویتامین D3 در حفظ مقدار کلسیم در گردش خون، فراخوانی کلسیم و فسفات استخوان، جذب کلسیم PO4 از دستگاه گوارش و نیز از توبول‌های کلیوی نقش اساسی دارد. ویتامین E به عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کند. عملکرد اصلی آن جلوگیری از اکسیداسیون چربی‌ها و افزایش عمر بیولوژیکی اسیدهای چرب غیراشباع است. پیشگیری و درمان کمبود ویتامین‌های فوق باعث مواردی مانند ازجلوگیری از شب کوری، کراتینه شدن قرنیه و کوری، آناسارک، کاهش رشد، راشیتیسم در دام‌های جوان، نرمی‌استخوان در دام‌های بالغ، ناباروری دام‌ها و طولانی شدن دوره نقاهت بیماری‌ها می‌شود. مصرف این ویتامین‌ها در مراحل مختلف آبستنی به منظور پیشگیری از بروز سقط جنین و همچنین در اواخر آبستنی به منظور پیشگیری از وقوع جفت ماندگی توصیه می‌شود.

برای کمک به ارتقاء سلامت دام، شرکت داروسازی نصر فریمان اقدام به عرضه نانوامولسیون روغن در آب حاوی ویتامین‌های A+D3+E جهت مصارف دامی کرده است. نانوذرات موجود در این محصول ابعادی در حد ۲۰ نانومتر دارد. کاربرد این محصول در صنعت دامپزشکی به عنوان محلول تزریقی استریل است که پس از تزریق دوام طولانی در بدن دام دارد.

شرکت داروسازی نصر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان داروهای استریل تزریقی در ایران و در منطقه خاورمیانه است. این شرکت با بهره گیری ازنیروهای متخصص و با بکارگیری تجهیزات و امکانات بسیار مدرن مطابق با دستورالعمل های GMP واستانداردهای بالای بین المللی زیر نظر سازمان دامپزشکی فعالیت می کند و در حال حاضر با استفاده از تکنولوژی برتر در خطوط تولید طبق فارماکوپه های USP ، BP و JP قادر به تولید بیش از ۵۰ هزار واحد داروی استریل تزریقی است.