خرید یک شرکت برای تقویت توانمندی در حوزه فناوری‌ نانو

شرکت آسبری کربنز (Asbury Carbons) که در حوزه گرافن فعالیت دارد، اقدام به خرید شرکت گارمور (Garmor Inc) کرده است.

این شرکت مواد پیشرفته مستقر در فلوریدا رهیافت‌های مهندسی آسبری کربنز را برای محصولاتی مانند چسب و کامپوزیت‌های ماتریس فلز (MMC) توسعه می‌دهد.

آسبری کربنز که یکی از بازیگران جهانی حوزه مواد کربن و گرافیت است، در تاریخ ۶ ژوئیه اعلام کرد که شرکت گارمور را خریداری کرده است، یک شرکت حوزه مواد پیشرفته که پتنت‌هایی را به ثبت رسانده است. گارمور فرآیند زیست‌سازگاری برای تولید تجاری گرافن عامل‌دار در لبه (EFG) در اختیار دارد. این فرآیند شامل اتصال گروه‌های شیمیایی به لبه ورق‌های گرافن برای بهبود خواصی نظیر حلالیت، قابلیت تشکیل فیلم و فعالیت الکتروکاتالیستی بدون تغییر در شیمی فیزیکی گرافن است. این فناوری می‌تواند برای بهبود پوشش‌ها، چسب‌ها، درزگیرها‌، الاستومرها و پلیمرها مورد استفاده قرار گیرد.

براساس گزارش‌های منتشر شده، خرید گارمور در راستای راهبرد رشد آسبری کربنز از طریق متنوع‌سازی‌ است. با این خرید، محصولات و توانمندی آسبری کربنز برای محصولات حوزه چسب، آسفالت، سیمان، پوشش‌ها و همچنین کامپوزیت‌های پلاستیک و ماتریس فلز (MMC) افزایش می‌یابد.

آناستازیا کاناوان، مدیرعامل شرکت گارمور می‌گوید: «از همان اولین تعاملات ما با تیم آسبری کربنز، ما می‌دانستیم که شریکی پیدا کرده‌ایم که علاقه زیادی به نوآوری و دیدگاه مشترک در مورد پتانسیل گرافن و کاربردهای صنعتی این ماده دارد. ما واقعاً معتقدیم که این همکاری کاملاً متناسب بین توانایی‌ها، مقیاس و برتری عملیاتی آسبری کربنز و نوآوری، خلاقیت و تخصص گارمور است.»

طبق گفته، جف بولینگتون، مدیرعامل شرکت گارمور، این شرکت فناوری با قابلیت تولید انبوه دارد. مشتریان صنعتی با محصولات تقویت‌شده با گرافن در حال حاضر در بازار حضور دارند و مشتریان دیگری در زمینه پلاستیک و سرامیک در آینده نزدیک وارد بازار می‌شوند. بولینگتون می‌گوید: «تخصص قابل توجه آسبری کربنز به‌عنوان یک تامین کننده در این بازارها توانایی گارمور را در مقیاس‌سازی موثر تولید برای بهره‌برداری از این فرصت‌ها و فرصت‌های دیگر تقویت می‌کند.»