همکاری مشترک برای تولید مواد تجدید‌پذیر از جمله گرافن

یک شرکت فعال در حوزه نفت و گاز همکاری مشترکی با گروه فرونتیر ایمپکت انجام داده است تا با راه‌اندازی یک شرکت سرمایه‌گذاری به تولید مواد تجدیدپذیر از جمله گرافن بپردازند.

شرکت نفت و گاز کارناروون پترولیوم (Carnarvon Petroleum) مستقر در استرالیا سرمایه‌گذاری مشترک جدیدی را با گروه فرونتیر ایمپکت (Frontier Impact Group) برای تولید مواد تجدید‌پذیر از جمله گرافن انجام داده است.

کارناروون پترولیوم مبلغ ۲٫۶ میلیون دلار استرالیا را به این شرکت در سرمایه‌گذاری مشترک جدید اختصاص داد.

گروه فرونتیر ایمپکت در حال توسعه یک پالایشگاه زیستی است که از زیست توده و سایر مواد اولیه بیوژنیک محصولات مختلفی را تولید می‌کند. ماده اصلی تولید شده در این پالایشگاه زیست جدید بیودیزل است که جایگزینی مستقیم برای دیزل‌های مشتق از نفت است. بیوچار گرید بالا که در این فرآیند استفاده می‌شود، بیشتر در گرافن تصفیه می‌شود.

بیوچار (Biochar) زغال تهیه شده از زیست توده‌‌های گیاهی و ضایعات کشاورزی است که سوختن آن‌ها در حضور کم و یا عدم حضور اکسیژن انجام می‌شود. این ماده به علت سرعت تجزیه بسیار کند نسبت به سایر مواد آلی ظرفیت زیادی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای از قبیل دی اکسید کربن و متان که از ضایعات آزاد می‌شود، دارد و می‌‌تواند کربن را برای دوره‌های طولانی ذخیره کند.