ارزیابی فنی کاتد تقویت‌شده با نانو برای ساخت باتری ویژه خودرو

نانو وان (Nano One) همکاری جدیدی با یکی از شرکت‌های پیشرو برای ارزیابی کاتد NMC/LNMO را آغاز کرده است. این همکاری گسترده مزایای اقتصادی و زیست محیطی فناوری‌های نانو وان برای تولید مواد کاتدی غنی از نیکل را ارزیابی می‌کند.

قرار است در این پروژه، دو شرکت یک مدل کاتد ویژه به‌منظور استفاده در خودرو که براساس فرآیند One-Pot ثبت شده‌ است را به نانو وان ارائه کنند. نانو وان در حال تولید مواد کاتدی LNMO با کارایی بالا با استفاده از فرآیند ثبت اختراع-Pot One است. فرآیند ثبت شده One-Pot پودرهای کاتدی تک بلوری با دوام و پوشش‌های محافظتی را به‌طور هم‌زمان ایجاد می‌کند که در برابر ترک خوردگی و تخریب حاصل از مونتاژ باتری و شارژ مکرر مقاومت بیشتری دارند. LNMO، همچنین به‌عنوان اسپینل ولتاژ بالا (HVS) شناخته می‌شود که مورد توجه جهانی قرار گرفته و پتانسیل زیادی در باتری‌های لیتیوم یون نسل بعدی برای وسایل نقلیه الکتریکی، ذخیره انرژی تجدیدپذیر و دستگاه‌های الکترونیکی مصرف دارد. این انرژی و انرژی هم‌تراز با سایر کاتدهای با عملکرد بالا ارائه می‌دهد و مقرون به صرفه‌تر است؛ زیرا فاقد کبالت بوده، نیکل کمی دارد و نیازی به لیتیوم اضافی ندارد. ساختار اسپینل سه‌بعدی LNMO یون‌های لیتیوم را برای شارژ سریع و تخلیه سریع‌تر از سایر انواع کاتد جریان می‌دهد و از انبساط، انقباض و خستگی باتری جلوگیری می‌کند. LNMO همچنین دارای ولتاژ عملیاتی بالا است که ۲۵ درصد بیشتر از کاتدهای تجاری با نیکل بالا است.

نانو وان در این پروژه با شرکت هتچ (Hatch) مشارکت داشته است تا یک مطالعه مهندسی را هدایت کرده و گزارشی را به یک شرکت خودروسازی ارائه دهد.

نانو وان سال گذشته برنامه ارزیابی مواد کاتدی را با یک شرکت خودروسازی چند ملیتی اعلام کرد و اکنون خوشحال است که گزارش می‌دهد این پیشرفت‌ها منجر به گسترش پروژه مشترک آن‌ها شده‌ است. این برنامه گسترده شامل گزارش مدل مهندسی هزینه تولید در مقیاس صنعتی مواد کاتدی غنی از نیکل برای تولید باتری خودرو در مقیاس کامل خواهد بود. در این پروژه مسائلی نظیر جزئیات اقتصادی، زیست محیطی و مهندسی تولید صنعتی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این گزارش توسط هتچ تهیه می‌شود و شامل تجزیه و تحلیل سطح هزینه‌های سرمایه‌گذاری، هزینه‌های عملیاتی و مقایسه هزینه فرآیند نانو وان در مقابل فرایند تولید مواد کاتدی معمولی است.

این گزارش به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا هم مزایای اقتصادی و هم زیست‌محیطی نانو وان را شناسایی کنند، فناوری که در آن از مواد فعال از جنس فلز وکاتد (M2CAM) و فناوری‌های نانوبلوری با پوشش روکش شده در مقیاس بزرگ صنعتی استفاده می‌شود.