بوش کارخانه تولید باتری‌های یون آلومینیم گرافن می‌سازد

قرارداد همکاری گروه تولید گرافن استرالیا (GMG) و شرکت بوش (BOSCH) برای طراحی و تحویل کارخانه تولید باتری‌های یون آلومینیوم گرافن امضا شد.

گروه تولید گرافن استرالیا اعلام کرد که این شرکت قرارداد همکاری مشترکی با شرکت رابرت بوش امضا کرد که ذیل این قرارداد شرکت رابرت بوش طراحی و تولید کارخانه تولید باتری یون آلومینیوم گرافن را برای شرکت GMG به عهده می‌گیرد.

رابرت بوش استرالیا یک شرکت تابعه از گروه بوش بوده که  ارائه‌دهنده جهانی راه‌حل‌های خط تولید یکپارچه، اتوماسیون، رباتیک و تجهیزات تست است. بوش از GMG در توسعه اتوماسیون فرآیند مونتاژ باتری پشتیبانی می‌کند و از نتایج کارخانه آزمایشی باتری GMG G+AI برای پشتیبانی از مقیاس‌بندی آن‌ها در کارخانه‌های کاملاً خودکار استفاده می‌کند. قصد طرفین این است که بوش به عنوان پیمانکار مهندسی، طراحی و ساخت برای تامین نیازهای کوتاه مدت و بلندمدت تاسیس کارخانه تولید سلول باتری GMG (هم سلول سکه و هم بسته‌ای) GMG تبدیل شود.

کریگ نیکول، مدیر عامل GMG، اظهار داشت: «ما از شراکت با بوش مفتخر و هیجان زده‌ایم. آن‌ها یک شرکت بزرگ و پیشرو در جهان هستند و توانایی فوق‌العاده‌ای برای کمک به ارائه کارخانه‌های تولید باتری خودکار، کارآمد و قابل اعتماد دارند. کار با تیم بوش استرالیا تا کنون عالی بوده است و ما مشتاقانه منتظر یک همکاری طولانی مدت قوی با آن‌ها هستیم.»

گاوین اسمیت، رئیس بوش استرالیا گفت: «ما خوشحالیم که توسط GMG به عنوان شریک طولانی مدت برای اتوماسیون کارخانه انتخاب شده‌ایم. ما هیجان زده هستیم که فناوری و تخصص کلاس جهانی بوش را برای حمایت از GMG در تجاری‌سازی فناوری باتری به همراه داشته باشیم.»

به دنبال نتایج عملکرد باتری G+AI  و بازخورد بسیار تشویق‌کننده مشتریان، GMG معتقد است که در مسیر توسعه یک نمونه اولیه باتری سلول سکه‌ای تجاری تا قبل از پایان سال ۲۰۲۱ باقی می‌ماند و بنابراین به پیشرفت در مسیرآماده‌سازی برای تولید باتری در مقیاس تجاری ادامه می‌دهد.

باتری G+AI با شارژ تا ۷۰ برابر سریع‌تر و پایداری بیشتر، با عمر بیشتر از باتری یون لیتیوم معمولی در این پروژه تولید خواهد شد. آزمایش‌ها نشان می‌دهد که باتری‌های یون آلومینیوم-گرافن قابلیت شارژ دو برابر بیشتر از باتری‌های لیتیوم یون فعلی را داشته و در عین حال عمر و چگالی انرژی بالاتر دارند. این باتری‌ها دارای تعداد بیشتری چرخه شارژ/دشارژ را انجام داده، بدون این که عملکرد آن‌ها کاهش یافت. همچنین بازیافت آن‌ها راحت‌تر است و باعث کاهش نشت فلزات مضر در محیط می‌شود. باتری یون آلومینیوم با الکترودهای گرافن می‌تواند بازار باتری‌های قابل شارژ موجود را در اختیار بگیرد. در تولید باتری‌های یون لیتیوم مواد شیمیایی ویژه‌ای استفاده می‌شود که می‌توانند به محیط‌زیست آسیب برسانند. این پروژه دارای پتانسیل واقعی برای ارائه گزینه مناسب‌تر و سازگار با محیط‌زیست در بازار است.