عرضه تجاری نانوذرات برای استفاده در حوزه‌های مختلف

شرکت سی‌دی بیوپارتیکلز (CD Bioparticles) به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان انواع محصولات و خدمات تحویل دارو با سال‌ها تجربه در بخش داروسازی و علوم زیستی، در حال حاضر مجموعه‌ای از نانوذرات کروی تیتانیا منودیسپرس را عرضه کرده است.

این محصولات جدید خواص منحصر به‌فردی مانند ثابت دی الکتریک بالا (۹۵-۱۰۵) و ضریب شکست بالا (۲٫۴۸۸) را ارائه می‌دهند و می‌توانند در سلول‌های خورشیدی حساس به رنگ، باتری‌های لیتیوم یون، تجزیه و تحلیل زیستی، فناوری‌های حسگر زیستی و بلورهای فوتونی استفاده شوند.

علیرغم اینکه نانوذرات دی اکسید تیتانیوم (TiO2) به‌طور گسترده در دسترس هستند، در حال حاضر منبع تجاری کمیاب برای نانوذرات TiO2 منودیسپرس و آگلومره نشده، وجود دارد. این نانوذرات جدید شرکت سی‌دی بیوپارتیکلز دارای اندازه و مورفولوژی کاملاً مشخصی هستند. مورفولوژی منحصر به‌فرد و همگن نانوذرات تیتانیا آن‌ها را برای استفاده در کاربردهای مختلف، از جمله فوتوکاتالیز، فتوولتائیک، کروماتوگرافی، سطوح خود تمیزشونده، رنگدانه‌های پیشرفته و لوازم آرایشی و پوشش‌های نوری با ضریب شکست بالا ایده‌آل می‌کند.

در این محصول، اندازه ذرات بین ۱۰۰ تا ۹۰۰ نانومتر، با ضریب تغییرات کم (CV<15%)، منحصر به‌فرد در میان سایر محصولات موجود در بازار است. این نانوذرات کروی تیتانیا جدید را می‌توان به‌صورت سوسپانسیون‌های آبی یا اتانولی در محدوده‌ای از غلظت‌ها (۲٫۵ تا ۱۰ درصد وزنی) عرضه کرد. محصولات مختلفی مانند DiagNano™ Titania Aqueous Dispersion، ۱۰۰ نانومتر، و DiagNano™ Titania Ethanol Dispersion، ۱۵۰ نانومتر، توسط شرکت سی‌دی بیوپارتیکلز عرضه می‌شوند.

جسیکا والدورف، مدیر ارشد علمی بخش تحقیق و توسعه شرکت سی‌دی بیوپارتیکلز گفت: «عرضه این نانوذرات کروی تیتانیا نه تنها توانایی‌های تولیدی ما را نشان می‌دهد، بلکه تعهد ما را به ارائه محصولات نانوذرات با کیفیت بالا به مشتریان جهانی خود نشان می‌دهد. ما ظرفیت محصول خود را افزایش خواهیم داد و به پاسخگویی به تقاضای رو به رشد مشتریان دربخش نانوذرات در تحقیق و توسعه صنعتی کمک خواهیم کرد. از طریق گسترش محصولات و خدمات نانوذرات خود، ما این توانایی را خواهیم داشت که از مشتریان خود برای تسریع تحقیقات در سنجش ایمنی، جداسازی زیستی، تصویربرداری و تشخیص پزشکی و همچنین تحویل دارو و درمان سرطان حمایت کنیم.»

علاوه بر این، شرکت سی‌دی بیوپارتیکلز انواع نانوذرات دی اکسید تیتانیوم مهندسی‌شده دقیق را با اندازه و شکل یکنواخت ارائه می‌دهد. اشکال کریستالی مختلف از جمله نانوذرات تیتانیا آمورف، آناتاز و روتیل هم در نانوپودر و هم به صورت سوسپانسیونی ارائه می‌شوند. این نانوذرات تیتانیا دارای گستره وسیعی از ابعاد از ۵ نانومتر تا ۵۰۰ نانومتر هستند. ذرات تیتانیا عامل‌دار نیز برای ترکیب کووالانسی با پروتئین‌ها، آنتی بادی‌ها و سایر مولکول‌های زیستی در دسترس هستند. نانوذرات تیتانیا به دلیل جذب قوی پرتو فرابنفش و خواص فوتوکاتالیستی فعال می‌تواند در محصولات مختلف استفاده شود.

شرکت سی‌دی بیوپارتیکلز نانوذرات بسیار یکنواختی را عرضه می‌کند که به طور گسترده در زیست‌شناسی و پزشکی استفاده می‌شود. این نانوذرات با شکل‌ها و اندازه‌های متفاوتی تولید می‌شوند و سطح ذرات را می‌توان با مولکول‌های زیستی پوشانده، عامل‌دار یا کونژوگه کرد.