راه‌اندازی خط تولید نانوذرات پلیمری برای استفاده در داروها

شرکت سی‌دی بیوپارتیکلز (CD Bioparticles) به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان انواع محصولات و خدمات تحویل دارو با سال‌ها تجربه در بخش داروسازی و علوم زیستی، خط تولید سیستم‌های رهایش دارویی مبتنی بر PLGA را برای استفاده در آزمایشگاه به صورت برون‌تنی و درون تنی راه‌اندازی کرد.

این خط تولید محصولاتی از جمله نانوذرات PLGA زیست سازگار و زیست تخریب پذیر را تولید می‌کند که روی سطح آن گروه‌های عاملی مختلف نظیر گروه‌های COOH  methoxy PEG  و PEG –Azide قرار دارد.

در سال‌های اخیر، توسعه فناوری نانو تأثیر فوق‌العاده‌ای در توسعه سیستم‌های تحویل دارو داشته است. از مواد مختلف آلی یا معدنی برای تهیه سیستم‌های تحویل دارو برای درمان ایمن و مؤثر سرطان استفاده شده است. سیستم‌های تحویل دارویی مبتنی بر PLGA علاقه زیادی را به خود جلب کرده‌اند زیرا می‌توانند انواع مختلفی از داروها مانند مولکول‌های کوچک یا بزرگ آبگریز یا آبدوست را حمل کنند و از آنها در برابر تخریب و انتشار کنترل نشده محافظت کنند. این سیستم‌های تحویل دارو می‌توانند تعامل با مواد بیولوژیکی را تقویت کرده و به مولکول‌های هدف خاص برای دستیابی به بافت‌ها یا سلول‌هایی با خصوصیات سطحی ویژه، کمک ‌کنند. علاوه بر در درمان سرطان، سیستم‌های تحویل دارویی مبتنی بر PLGA به طور گسترده برای سایر کاربردهای درمانی مانند واکسیناسیون یا درمان اختلالات عصبی، التهاب و سایر بیماری‌‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سی‌دی بیوپارتیکلز در حال حاضر طیف وسیعی از نانوذرات PLGA را با زیست سازگاری و تجزیه پذیری عالی، از جمله نانوذرات PLGA با پوشش استرپتاویدین، نانوذرات PLGA عامل‌دار و نانوذرات PLGA مغناطیسی فلورسنت عامل‌دار، ارائه می‌دهد. این نانوذرات PLGA  تک لایه، با یک هسته کپسوله شده آبگریز درون یک پوسته آب‌دوست تشکیل نانوساختاری را می‌دهد. نانوذرات مغناطیسی و مولکول‌های رنگ می‌تواند با یک هسته آبگریز کپسوله شوند.

علاوه بر این، سی‌دی بیوپارتیکلز نانوذرات PLGA را با تغییرات مختلف سطح، از جمله گروه‌های COOH ، Methoxy-PEG و PEG-Azide تأمین می‌کند. این شرکت همچنین نانوذرات PLGA را به صورت کووالانسی با پروتئین‌های استرپتاویدین روی سطح عرضه می‌کند.

نانوذرات PLGA  شرکت سی‌دی بیوپارتیکلز ابزارهای متنوع و مؤثر برای تحویل عوامل درمانی هستند که می توانند متناسب با نیازهای خاص هر کاربرد باشند.

شرکت سی‌دی بیوپارتیکلز انواع نانوذرات دی اکسید تیتانیوم مهندسی‌شده دقیق را با اندازه و شکل یکنواخت ارائه می‌دهد. اشکال کریستالی مختلف از جمله نانوذرات تیتانیا آمورف، آناتاز و روتیل هم در نانوپودر و هم به صورت سوسپانسیونی ارائه می‌شوند. این نانوذرات تیتانیا دارای گستره وسیعی از ابعاد از ۵ نانومتر تا ۵۰۰ نانومتر هستند. ذرات تیتانیا عامل‌دار نیز برای ترکیب کووالانسی با پروتئین‌ها، آنتی بادی‌ها و سایر مولکول‌های زیستی در دسترس هستند. نانوذرات تیتانیا به دلیل جذب قوی پرتو فرابنفش و خواص فوتوکاتالیستی فعال می‌تواند در محصولات مختلف استفاده شود.