عرضه‌ گریدهای جدید TEM برای تصویربرداری از نمونه‌های مایع

به‌تازگی گرید تا شونده‌ای به بازار عرضه شده که می‌توان با استفاده از آن تصویربرداری از نمونه‌های مایع را با میکروسکوپ الکترونی عبوری انجام داد.

لبتک‌ای‌ام (Labtech-EM) گریدهای میکروسکوپ الکترونی عبوری (TEM) جدیدی را با نام “K-Kit Folding Grid” معرفی کرد، گریدهایی تاشونده که به‌طور قابل توجهی زمان آماده‌سازی نمونه‌های مایع را برای تصویربرداری TEM کاهش می‌دهد. K-kit که توسط شرکت Bio MA-Tek ساخته می‌شود یک محفظه نمونه کم هزینه و یکبار مصرف برای تصویربرداری TEM و مشخصه‌یابی نمونه‌های مایع حاوی نانو اشیاء است. می‌توان آن را تقریباً با هر TEM بدون نیاز به نگهدارنده‌های گران قیمت (هولدر) TEM استفاده کرد.

K-Kit که از سیلیکون با استفاده از فناوری MEMS ساخته شده است، شامل یک محفظه میکروکانال قابل سیل‌شدن بین دو غشای نیترید سیلیکون است که برای اکثر نگهدارنده‌های استاندارد TEM مناسب است.

استفاده از K-Kit با چند ابزار کوچک قابل استفاده است ابزارهایی که به‌عنوان بخشی از این کیت ارائه می‌شود. قطره‌ای از نمونه مایع با عمل مویرگی به داخل میکروکانال K-Kit کشیده می‌شود و سپس با استفاده از چسب سازگار با خلاء مهر و موم می‌شود. سپس K-Kit یا بر روی گرید حفره‌دار با یک مرحله چسب‌کاری اضافی نصب می‌شود، یا مستقیماً روی گرید تاشو جدید نصب شده که باعث صرفه جویی در زمان می‌شود.

میکروکانال K-kit همچنین به عنوان یک مخزن واکنش برای آزمایش‌ها در علوم مواد، حوزه مواد شیمیایی و زیستی عمل می‌کند و امکان تصویربرداری از نانو اشیاء و آگلومره‌ها (NOAA) را در حالت اصلی خود فراهم می‌کند. K-kit همچنین می‌تواند در مود خشک استفاده شود، جایی که ذرات در میکروکانال K-kit خشک می‌شوند تا از تجمع آن‌ها جلوگیری شود که معمولاً هنگام خشک شدن قطرات سوسپانسیون روی یک فیلم پشتیبان رخ می‌دهد.

K-Kit با دو ضخامت غشاء SiN (30 نانومتر یا ۱۰۰ نانومتر) موجود است که هر کدام با شکاف‌های مختلف برای مطابقت با کاربردهای مختلف موجود هستند.