عرضه میکروسکوپ الکترونی رومیزی با قابلیت تصویربرداری نانومتری

عرضه میکروسکوپ الکترونی رومیزی با قابلیت تصویربرداری نانومتری

میکروسکوپ الکترونی رومیزی توسط شرکت کوکزم به بازار عرضه شده‌ ست که قابلیت‌های جالب توجهی برای تصویربرداری در مقیاس‌نانومتری دارد.

شرکت کوکزم (Coxem) از میکروسکوپ رومیزی جدید خود موسوم به Tabletop EM-30N رونمایی کرد. این میکروسکوپ عضو جدید خانواده EM30 بوده که یک میکروسکوپ الکترونی رومیزی است.

EM-30N با تکیه بر موفقیت EM-30 تولید شد که قادر است از قطعات الکترونیکی با وضوح بالا تصویربرداری کند به طوری که نویز کمی در بزرگ‌نمایی‌های بالا وجود دارد. در این میکروسکوپ مود جدیدی برای پانوراما ارائه شده که می‌تواند منطقه گسترده‌ای را اسکن کند.

EM-30N با استفاده از دو آشکارسازی SE و BSE، به کاربر اجازه می‌دهد تا شناسایی خط به خط را انجام داده و همچنین تصویری از ترکیب شیمیایی نمونه ایجاد کند که در نهایت با کمک اسکن خط به خط و تصویر ترکیب شیمیایی می‌توان درک بهتری از ریزساختار و شیمی سطح به‌دست آورد.

حالت خلا کم، به کاربر اجازه می‌دهد تا نمونه‌های غیررسانا را بدون هیچ آماده‌سازی اولیه‌ای تصویربرداری کند. در حالی که یک دوربین نوری داخلی به کاربر کمک می‌کند تا نگهدارنده‌های نمونه را مدیریت کند و بتوان با استفاده از آن تصاویری از بخش‌های میکرو و نانومقیاس گرفت.

این دستگاه مجهز به نرم‌افزار NanoStation است، نرم‌افزاری که یکپارچه بوده و برای تمامی عملکردهای یک SEM قابل استفاده است، همچنین می‌توان کارهای مربوط به EDS و آنالیز شیمیایی سطح را با استفاده از این نرم‌افزار به سادگی انجام داد. این نرم‌افزار دارای ابزار پیشرفته تجزیه و تحلیل تصویر مانند تحلیل پروفایل خطی بوده و می‌توان با استفاده از آن ابعاد ذرات را در مقیاس نانومتری به‌دست آورد. ویژگی‌های خودکار به کاربر کمک می‌کند تا نتایج پیوسته‌ای را به‌صورت زنده به‌دست آورد.

یک آشکارساز STEM به کاربر اجازه می‌دهد تا از ظرفیت ولتاژ ۳۰ کیلو الکترون‌ولت برای تجزیه‌وتحلیل نمونه‌های TEM روی گریدهای استاندارد استفاده کند. با استفاده از این یک مود اختیاری موسوم به CoolStage امکان انجام تصویربرداری در دمای ۲۵- تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد وجود دارد.