عرضه رنگ‌های نانویی با نصف قیمت نمونه‌های خارجی

به گفته عضو هیئت مدیره شرکت بهسان اکسیر فام رنگ‌های نانویی تولیدی این شرکت ضمن داشتن کیفیت بالا و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی، بسیار ارزان‌تر از رنگ‌های وارداتی هستند.

شرکت بهسان اکسیر فام با هدف تولید محصولاتی جدید و کارآمد در عرصه رنگ و پوشش و با بهره‌گیری از پشتوانه دانش و تجربه علمی و صنعتی متخصصان و پژوهشگران داخلی، پا به عرصه صنعت کشور گذارده و درصدد است با استفاده از فناوری نانو، کیفیت انواع پوشش‌های صنعتی و ساختمانی را به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش داده و خواص نوین مطابق با سفارش مشتریان در این پوشش‌ها ایجاد نماید.

حسین نجف‌خانی، کارشناس ارشد مهندسی مواد دانشگاه صنعتی شریف و مدیرعامل شرکت بهسان اکسیر فام می‌گوید: «فناوری نانو باعث ایجاد خواص جدیدی در صنعت رنگ می‌شود که از آن جمله می‌توان به خواص ضدخش، ضدسایش، ضدآب و ضدخوردگی اشاره کرد. در حال حاضر ما از فناوری‌ نانو در خود رنگ استفاده کرده‌ایم که موجب پایداری بیشتر این رنگ‌ها شده است.»

نسیم فراهانی، کارشناسی ارشد مدیریت تکنولوژی دانشگاه علم و صنعت و عضو هیئت مدیره این شرکت می‌گوید: «ما سه محصول مورد تایید ستاد نانو یعنی رنگ ضدآب، پوشش ضد گرد و غبار مخصوص پنل‌های خورشیدی و پوشش فتوکالیست آنتی‌باکتریال مخصوص کاشی و سرامیک را در سبد خود داریم. ما به‌تازگی رنگ ضدآب مخصوص چوب نیز تولید کرده‌ایم. این رنگ محافظتی در برابر اثرات تخریبی نور خورشید داشته و مانع از رشد جلبک و قارچ نیز می‌شود. حفظ نقش و نگار و تنفس‌پذیری چوب، از دیگر ویژگی‌های این رنگ‌های نانوکامپوزیتی است. این رنگ جدید پوششی نبوده بلکه نفوذی است، در نتیجه حالت اصلی چوب پس از استفاده از این رنگ حفظ می‌شود، شما اگر چوب را لمس کنید حس زنده بودن چوب را کاملا احساس خواهید کرد.»

این نوع محصولات رنگ نانویی پیش از این به صورت وارداتی تامین شده، به‌طوری که کشور فنلاند به‌عنوان اصلی‌ترین صادرکننده این رنگ‌ها به ایران بوده است. به گفته سید مهدی قریشی، عضو هیئت‌مدیره این شرکت، رنگ‌های نانویی تولید شرکت بهسان اکسیر فام ۵۰ درصد ارزان‌تر از نمونه خارجی است.»

لازم به‌ذکر است محصولات رنگ شرکت بهسان اکسیر فام متناسب با سفارش مشتریان برای سطوح های مختلف دارای راهنما و آموزش نحوه رنگ‌آمیزی متعددی بوده و همچنین محصولات رنگ بهسان قابلیت اعمال با روش قلم مو، پیستوله، غلطک و پارچه‌های تنظیف را دارا هستند. محصولات رنگ بهسان دارای گواهینامه استاندارد ISO 80004 و INSO 21145 و دارای گواهینامه نانو مقیاس از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و همچنین دارای گواهینامه کیفیت محصول ISO 9001 و ISO 14001 و تاییدیه‌های فنی از مراجع معتبر در کشور  است.