جوراب‌های نانوآنتی‌باکتریال برای کاهش عفونت‌های قارچی و باکتریایی

شرکت میچکا آریا پوش جوراب‌های نانویی با خواص آنتی‌باکتریال تولید و به بازار عرضه می‌کند. این جوراب‌ها به دلیل استفاده از نانومواد با خواص آنتی‌باکتریال می‌تواند مانع از عفونت‌های قارچی و باکتریایی شوند.

هنگامی‌که پا عرق می‌کند باکتری در الیاف جوراب رشد کرده و جایی که باکتری رشد کند بوی بد نیز به همراه خواهد داشت؛ بنابراین جوراب مکان مناسبی برای رشد باکتری‌ها و ایجاد بیماری است. پوشیدن جوراب‌های آنتی‌باکتریال می‌تواند از بیماری‌ها و عفونت‌های مربوط به پا جلوگیری کند. با افزایش اهمیت سلامت پا، پاپوش‌های حاوی نانوذرات نقره مزیت‌هایی را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان می‌آورد. نقره بیش از صدسال به دلیل خواص ضد قارچی و آنتی‌باکتریال طبیعی برای کاربردهای پزشکی مورداستفاده قرار گرفته است. نانوذرات نقره باکتری‌ها را از بین می‌برند که این امر منجر به محو شدن بوی بد پا می‌شود.

از این رو شرکت میچکا آریا پوش یک جوراب آنتی‌باکتریال حاوی نانوذرات نقره تولید و به بازار عرضه می‌کند. اثر ضد باکتریایی نقره به‌طور چشمگیری در بعد نانومتری افزایش می‌یابد، به‌طوری‌که این نانوذرات قادر به از بین بردن بیش از ۶۵۰ نوع باکتری هستند. این نانوذرات فعالیت‌های ضد قارچی شدیدی نیز در مقابل بعضی از عفونت‌های قارچی از خود نشان می‌دهند. نانوذرات نقره با ترکیبات سولفور و فسفر پروتئین‌های غشا واکنش داده و بر روی مورفولوژی و ساختار سلول باکتری اثر گذاشته و موجب مرگ آن می‌شود. با کاهش اندازه ذره، رهایش یون‌های نقره افزایش‌یافته که این موجب افزایش فعالیت‌های ضد باکتریایی آن‌ها می‌شود.

پای هرانسان معمولا میزبان حدود ۲۵۰ هزار باکتری است که دراثر رطوبت، محیطی مناسب برای رشد انواع قارچ‌های پوستی است. استفاده از جوراب‌های مناسب به ویژه جوراب‌های آنتی‌باکتریال، که در صورت استفاده درست و عوض کردن به موقع، پا را از گزند این باکتری‌ها و قارچ‌های پوستی در امان می‌دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جوراب‌های نانویی این شرکت، به سایت شرکت میچکا آریا پوش مراجعه کنید.