عایق رطوبتی آنتی‌باکتریال، جایگزین قیرگونی و ایزوگام

شرکت ساختمانی ژیکاوا پودر عایق رطوبت آنتی‌باکتریال (ژیکابام) تولید و به بازار عرضه می‌کند که جایگزین قیر و ایزوگام در صنعت ساختمان است.

عایق رطوبتی ژیکابام شرکت ساختمانی ژیکاوا، پدیده‌ای جدید در صنعت مواد شیمیایی ساختمانی است که جز مواد آب‌بندی ساختمان محسوب می‌شود که کارایی زیادی درعایق‌بندی پروژه‌های ساختمانی دارد. ژیکابام با استفاده از رزین‌های پودری تولید می‌شود و در اصل عایقی رطوبتی جایگزین قیرگونی و ایزوگام بوده که کارکردن با آن بسیار ساده بوده و خطرات ناشی از آتش‌سوزی و سوختگی را به حداقل می‌رساند. تنها کافی است که پودر عایق رطوبتی ژیکابام را با آب مخلوط کرده و با قلم‌مو یا تی پلاستیکی و یا هر وسیله دیگری بر روی سطح کشیده شود تا پس از چندساعت خشک شده و لایه‌ای نفوذناپذیر تشکیل دهد. این لایه بسیار محکم و مقاوم بوده و به خوبی به زیرکار چسبیده و تنها با ادوات مکانیکی می‌توان آن را جدا نمود.

عایق‌کاری پشت بام، سرویس‌های بهداشتی، حمام و آشپزخانه، آب‌بندی هر نوع استخر و منبع آب، بندکشی و آب‌بندی درز کاشی‌ها، چسب سازگار با سیمان و گچ برای افزایش چسبندگی ملات، تزیین قطعات سفالی و گلدان‌ها، رنگ‌آمیزی و آب‌بندی سقف‌های شیروانی، عایق‌کاری و ضدرنگ کردن کف و بدنه کولر و به‌طور کلی کلیه ورق‌های گالوانیزه و فلزی، چسب قوی و همه‌کاره برای چسباندن سنگ،کاشی،گچ، قطعات شکسته چینی و سرامیک، تعمیر شکستگی و سوراخ شدگی ورق‌های فلزی و ایرانیتی با کمک مش و الیاف فایبر گلاس، چسباندن کاشی و سنگ‌های پله لق شده، آب‌بندی و محافظت پاشنه درهای چوبی، آب‌بندی و نفوذناپذیر نمودن شکاف‌ها و ترک‌ها، چسباندن قطعات یونولیت به یکدیگر و روی دیوار از جمله کاربردهای این محصول آنتی‌باکتریال نانویی است.

با دوام و مقاوم بودن، کاربرد راحت و آسان، مقرون به صرفه و اقتصادی، مقاوم در برابر فشار آب بالا، اجازه عبور به بخار و امکان ایجاد تنفس سطح زیرین، مقاوم در برابر اشعه UV و شرایط آب و هوایی مختلف، مقاوم در برابر سایش، سرعت بالای انجام کار، قابل اجرا بر روی تمام سطوح، انعطاف زیاد با خاصیت پوشش درزها، چسبندگی زیاد به سطح زیرکار و حفظ این چسبندگی در مقابل ضربات دائم آب از جمله مزیت‌های این فناوری است.

شرکت ساختمانی ژیکاوا محصولات نانویی دیگری نیز در سبد تولیدات خود دارد. پودر بندکشی کاشی و سرامیک با خاصیت آنتی‌باکتریال (ژیکاپوند)، ملات رنگی‌نما با خاصیت آنتی‌باکتریال، پوشرنگ ساختمانی آنتی‌باکتریال و ملات تعمیراتی آنتی‌باکتریال از دیگر محصولات نانویی این شرکت هستند که دارای خواص آنتی‌باکتریال بوده که مزیت‌های زیادی برای فضای داخلی ساختمان به ارمغان می‌آورند.