نمایشگاه‌های خارجی فرصت خوبی برای توسعه کسب و کار نانویی است

رئیس هیئت‌مدیره شرکت نانو آریسا پوشش، شرکت در نمایشگاه‌های خارجی را فرصتی طلایی برای توسعه کسب و کار نانویی می‌داند. به اعتقاد ایشان شکل‌گیری ایده‌های جدید برای توسعه محصول از جمله مزایای شرکت در این نمایشگاه‌ها است.

شرکت نانوآریساپوشش محصولات مختلفی در حوزه رنگ اپوکسی ضدخوردگی و رنگ آلکیدی ضدخوردگی تولید و به بازار عرضه می‌کند. دکتر لاله سید سعادت، رئیس هیئت‌مدیره شرکت نانو آریسا پوشش درباره محصولات این شرکت می‌گوید: «ما علاوه بر گرافن و اکسیدگرافن، اقدام به تولید پوشش و رنگ نیز کرده‌ایم و این محصولات در حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. اکسیدگرافن عامل‌دار به عنوان افزودنی در رنگ‌ها هم باعث چسبندگی بهتر رنگ شده و هم به صورت دیواره‌ای مانع از ورود رطوبت به داخل رنگ می‌شود. این دو ویژگی موجب بهبود خواص ضدخوردگی رنگ‌های شرکت نانوآریسا پوشش می‌شود.»

خانم دکتر سیدسعادت درباره توسعه کسب و کار این شرکت می‌گوید: «شرکت در نمایشگاه‌های خارجی یکی از راهبردهای ما برای توسعه بازار و محصول است. چند سال قبل در نمایشگاه شانگهای یکی از بازدیدکنندگان یک ورق آلومینیوم حاوی نوعی لاک به ضخامت ۶ میکرون به غرفه ما آورد و درخواست توسعه لاک روی این ورق را داشت، لاکی که با لمس کردن نیز تشخیص آن دشوار بود. ما بعد از بازگشت به ایران روی این فناوری کار کردیم و بعد از یکسال این فناوری توسعه یافت. در حال حاضر شرکت‌های تولید‌کننده ورق آلومینیوم در کشور متقاضی این فناوری هستند. حتی در نمایشگاهی که در ایتالیا شرکت کردیم، یک شرکت تولیدکننده پمپ پس از آشنایی با این لاک، نسبت به این فناوری علاقه‌مند شد و برای همکاری درخواست داد. بنابراین شرکت در نمایشگاه‌ها هم برای آشنایی با نیاز بازار و هم توسعه بازار بسیار مفید و موثر است.»

وی از ارائه خدمات تحقیق و توسعه به شرکت‌های داخلی توسط نانوآریسا پوشش خبر داد و گفت: «یکی از شرکت‌های تولید کننده دستکش در شمال کشور در نمایشگاه نانو از ما برای همکاری برای توسعه دستکش‌های آنتی‌باکتریال دعوت کرد. شرکت نانوآریسا پوشش بعد از تحقیق و توسعه روی فرآیند تولید این نوع دستکش‌ها در نهایت موفق به توسعه این فناوری شد و در حال حاضر این شرکت تولیدکننده دستکش از نانومواد شرکت ما برای تولید این نوع دستکش‌ها استفاده می‌کند.»

وی از گسترش سریع شرکت نانو آریسا پوشش طی ۵ سال گذشته خبر داد که از یک فضای ۳۰۰ متری با سه نفر پرسنل به شرکتی با ۵ هزار متر فضا رسیده است که برای بیش از ۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.  رنگ‌های شرکت نانو آریسا پوشش دارای مقاومت به خوردگی بالایی بوده که قادر هستند تا عمر سازه‌ها را افزایش داده و هزینه نگهداری را کاهش دهند. این شرکت با هدف تولید محصولاتی نوین و کارآمد در عرصه رنگ‌ها و پوشش‌ها و با بهره‌گیری از پشتوانه دانش و تجربه علمی و صنعتی متخصصان و پژوهشگران داخلی، پا به عرصه صنعت کشور گذارده و درصدد است با استفاده از فناوری‌نانو، کیفیت انواع پوشش‌های صنعتی، ساختمانی، دریایی و خودرویی را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد و حتی خواص نوینی در این پوشش‌ها ایجاد کند و در نهایت با تامین نیاز بازار داخل، صنایع را از رنگ‌های وارداتی بی‌نیاز نماید. قابلیت‌هایی مانند افزایش مقاومت به خوردگی، خاصیت ضدحریق، ضدخش، ضدجلبک و آنتی‌باکتریال بودن و افزایش مقاومت به پرتو فرابنفش از جمله ویژگی‌های رنگ‌های شرکت نانوآریسا پوشش است.