افزایش تسکین دردها با کپسوله کردن مسکن‌ها در نانوذرات

شرکت جی‌بی ساینسز یک شرکت تحقیقاتی و توسعه بیودارویی، اعلام کرد که نتایج مطالعه آنها در مورد بررسی اثر محصور کردن سه ترپن مبتنی بر شاهدانه در نانوذرات و نتایج اثربخشی آنها در مدیریت درد را منتشر کرده است.

بررسی‌های اخیر نشان داده که فناوری کپسوله سازی نانوذرات شرکت جی‌بی ساینسز (GB Sciences) کارایی ترپن‌ها برای استفاده در فرمولاسیون‌ برای تسکین دردهای مزمن را بهبود می‌بخشد.

دانشگاه سویا، دانشگاه چامیناد و شرکت جی‌بی ساینسز نتایج مطالعه خود را در مجله International Journal of Pharmaceutics منتشر کردند. در این مطالعه فناوری نانوذرات خوراکی اختصاصی شرکت جی‌بی ساینسز کارایی ترپن‌های مبتنی بر شاهدانه را در تعدیل گیرنده درد شناخته شده بهبود بخشید.

ترپن‌ها معمولاً مولکول‌های بسیار فرار و چربی دوست هستند که فرمول‌بندی آنها به محصولات دارویی پایدار دشوار است، شرکت جی‌بی ساینسز معتقد است که نانوحامل‌ها می‌توانند پایداری، حلالیت و فراهمی زیستی آنها را بهبود بخشند.

دکتر آندریا می‌گوید: «این تحقیق نشان‌دهنده پیشرفت مهمی در ایجاد محصولات دارویی جدید حاوی ترپن برای دردهای مزمن است که این پتانسیل را دارند که در طول زمان به روشی ایمن‌تر و کارآمدتر از طریق فناوری تحویل به موقع درد را تسکین دهد.»

توسعه یک سیستم دارورسانی مناسب برای ترپن‌ها چالش فناورانه قابل توجهی داشته است. این مطالعه نشان می‌دهد که چگونه نانوداروها راه حلی زیبا برای تجویز این مولکول‌های موثر ارائه می‌دهند و فرصت‌های جدیدی را برای استفاده از آنها در داروهای ضد درد مزمن باز می‌کند.

تنها در آمریکا، درد مزمن نشان‌دهنده بار سلامتی تخمینی بین ۵۶۰ تا ۶۵۰ میلیارد دلار است و تخمین زده می‌شود ۲۰٫۴٪ از بزرگسالان آمریکا از درد مزمن رنج می‌برند که به طور قابل توجهی کیفیت زندگی آنها را کاهش می‌دهد. با وجود نرخ گسترده اعتیاد و مرگ، مواد افیونی همچنان استاندارد درمان مراقبتی برای اکثر افراد مبتلا به درد مزمن است. نگرانی‌ها در مورد این مسائل، درمان‌های جدید درد مزمن مانند درمان‌های شرکت جی‌بی ساینسز را به یک زمینه مهم و امیدوارکننده برای تحقیق و توسعه تبدیل کرده است.

مطالعه تحت حمایت شرکت جی‌بی ساینسز تأثیر نانوذرات پلی (لاکتید-کو-گلیکولید) حاوی سه ترپن را در مقابل تأثیر ترپن‌های آزاد در یک مدل سلولی با گیرنده‌های TRPV1 که گیرنده‌های درد شناخته شده‌اند، آزمایش کرده است. این مطالعه نشان داد که نانوذرات ترپن کپسوله شده پاسخ کلسیم بیشتری را به تنهایی یا به صورت ترکیبی در مقایسه با ترپن‌های آزاد به تنهایی یا در ترکیب ایجاد می‌کنند. پاسخ‌های کلسیم بالا از طریق کانال‌های TRPV1 نشان‌دهنده فعال شدن بیشتر این گیرنده‌های درد است که می‌تواند از طریق حساسیت‌زدایی از این گیرنده‌های مهم درد، اثر ضد درد داشته باشد.

علاوه بر درمان بالقوه خود برای درد مزمن، شرکت جی‌بی ساینسز دارای چهار برنامه پیشرفته دیگر در مرحله بالینی است، از جمله درمان بیماری پارکینسون که برای ورود به یک آزمایش بالینی در انسان آماده شده است.