کمک به توسعه بازار نانو کود آلی پس از شروع جنگ روسیه/اوکراین

از آنجایی که روسیه از بزرگترین تولیدکنندگان کود مصنوعی است، با شروع جنگ این کشور با اکراین، قیمت کودها افزایش قابل توجهی یافته است. یک شرکت فیلیپینی در حال توسعه بازار نانو کود در این کشور است تا جایگزینی برای کودهای مصنوعی باشد.

یک شرکت سرمایه‌گذاری در فیلیپین در تلاش برای رشد بازار کودهای آلی، به ویژه نوعی کود نانو است. توسعه بازار این نانو کود که به زودی در فیلیپین تولید خواهد شد، پاسخی به کمبود جهانی کود پس از آغاز تنش‌های میان روسیه و اکراین است.

ماریا آنتونیا جی. آرویو، بنیانگذار ایگنیت ایمپکت فاند (Ignite Impact Fund) در بیانیه‌ای اعلام کرد که سازمان او پس از تهاجم روسیه به اوکراین که عرضه جهانی کود مصنوعی را مختل کرد، برای پذیرش بیشتر کودهای آلی تلاش خواهد کرد. روسیه تولیدکننده اصلی کودهای مصنوعی در جهان است.

ماریا آنتونیا با اشاره به نوعی کود ساخت آمریکا که ادعا می‌شود موجب بازدهی بیشتر محصولات برنج، ذرت، شکر، قهوه، موز، کاکائو، تنباکو، آناناس، سبزیجات و محصولات درختی می‌شود، گفت: «ما معتقدیم که محصول شرکت بیوپرایم اگری اینداستریز قطعاً با مأموریت ما برای کمک به حوزه کشاورزی همسو است.»

ایگنیت ایمپکت فاند گفت: «در آزمایش‌هایی با مؤسسه برنج فیلیپین، ثابت شده است که بیوپرایم اگری اینداستریز نیاز به کودهای مصنوعی را که در حال حاضر قیمت‌های بی‌سابقه بالا را تجربه کرده‌اند، کاهش داده و همچنین میزان مصرف آفت‌کش‌ها را نیز کم می‌کند و در نتیجه هزینه‌های کشاورزی تقلیل می‌یابد.»

در اواسط ماه مارس، شرکت بیوپرایم اگری اینداستریز (BioPrime Agri Industries, Inc) اعلام کرد که در حال برنامه ریزی برای توسعه تاسیسات نانو کود در فیلیپین است و قصد دارد از آن به عنوان پایگاه صادراتی برای این منطقه استفاده کند.

این مرکز تولید ظرفیت هدف گذاری شده ۴۸ تن در سال خواهد داشت و بیش از ۱۰۰ فیلیپینی را در این طرح کشاورزی با فناوری بالا به کار می گیرد. بن مید، رئیس بیوپرایم اگری اینداستریز می‌گوید: « محصول ما راهی را برای فیلیپین فراهم می کند تا برنامه کوددهی متعادل موثری را اجرا کند و این حجم تولید برنامه ریزی شده می‌تواند نیاز بیش از ۳ میلیون هکتار از اراضی برنج را با هدف تولید حداقل ۲۲٫۴ میلیون تن برنج در سال تامین کند.»

وی می‌افزاید: «کشاورزان درهزینه‌های خود صرفه جویی می کنند زیرا هزینه های ورودی کمتری دارند و به دلیل بهبود عملکرد، پول بیشتری به دست می آورند. این موضوع پیشرفت بسیار هیجان انگیزی برای کشاورزی در فیلیپین است.»

او افزود: «با توجه به اینکه ما نشان داده‌ایم که BioPrime کار می‌کند و می‌تواند تأثیر بسیار مهمی در بهبود بازدهی کشاورزان داشته باشد، اکنون کاملاً زمان آن است که فیلیپین از این فناوری استفاده کند.»

کود بیوپرایم اگری اینداستریز حاوی محرک‌های میکروبی، آنزیم‌ها و الکترولیت‌های معدنی هستند که میکروارگانیسم‌های موجود در خاک را تحریک می‌کنند.

این شرکت ادعا می کند که استفاده از این کود یکپارچگی خاک را بازیابی کرده، فعالیت میکروارگانیسم‌ها را تقویت می‌کند و میزان آفات را کاهش می دهد.