سرمایه‌گذاری برای توسعه ظرفیت در بخش تجهیزات مشخصه‌یابی نانو

گروه PI که در سطح جهانی به دلیل رهبری خود در حوزه کنترل حرکت با دقت بالا، اتوماسیون، موقعیت‌یابی نانو و راه‌حل‌های فناوری پیزو شناخته می‌شود، برنامه‌ای جامع برای سرمایه‌گذاری‌های آتی خود ارائه کرده است.

PI بر بازارهای در حال رشد جهانی مانند نیمه‌هادی‌ها، فوتونیک، اتوماسیون صنعتی و علوم زیستی تمرکز دارد که همگی از فناوری‌های پیشرفته این شرکت بهره می‌برند. این برنامه شامل سرمایه‌گذاری‌های نزدیک به ۶۰ میلیون دلار در چندین کشور در سراسر جهان است که همگی با هدف افزایش بهره‌وری، گسترش ظرفیت‌های تولید و بهینه‌سازی کل زنجیره تامین انجام می‌شود. PI همچنین در حال توسعه برنامه‌های بلندمدت خود با توجه به سفارش‌های تحویلی خود است.

علاوه بر این، PI به استخدام متخصصان بیشتری ادامه می‌دهد، تا پایان سال ۲۰۲۲، PI تعداد کارکنان خود را در مقایسه با آغاز سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۰ درصد افزایش خواهد داد.

مارکوس اسپانر، مدیرعامل گروه PI توضیح داد: «بیماری کرونا به سرعت رشد را در بازارهای نوآور محور ما را تسریع کرده است. توسعه‌هایی که معمولاً می‌توانست ده سال یا بیشتر طول بکشد، اکنون تنها در دو سال به دست آمده است. نتیجه این تسریع توسعه در جهان، رشد غیرمنتظره در تمام بخش‌های بازار تحت پوشش PI است.»

مدیرعامل این شرکت تاکید کرد: «ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا خواسته‌های مشتریان خود را در زمینه امنیت برنامه‌ریزی و تحویل به موقع حتی در کوتاه مدت برآورده کنیم. به همین دلیل، سال گذشته PI تولید سیستم‌های اتوماسیون و نانوموقعیت با دقت بالا و همچنین قطعات پیزوسرامیک خود را ۳۰ درصد در مقایسه با سال قبل افزایش داد. با این حال، با توجه به اینکه سفارشات دریافتی حتی سریعتر رشد می‌کنند، این مقدار هنوز کافی نیست. با اقدامات مختلف، همه تلاش خود را می‌کنیم تا در کوتاه‌مدت کمبودها را کاهش دهیم و در میان‌مدت، ظرفیت‌های بسیار بالاتری را ارائه کنیم.»

PI با سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه خود دو هدف را دنبال می‌کند: بهینه‌سازی ظرفیت‌های موجود و ایجاد ظرفیت‌های جدید. برای این کار، بودجه‌ای نزدیک به ۶۰ میلیون دلار برای سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، شرکت می‌تواند از منابع خود این مبلغ را سرمایه‌گذاری کند. پس از رشد بیش از ۳۰ درصدی تولید در سال ۲۰۲۱، ظرفیت ۳۰ درصد دیگر در سال ۲۰۲۲ افزایش خواهد یافت.

علاوه بر این، PI مدیریت زنجیره تامین خود را تقویت کرده است. تمرکز بر شناسایی و راه‌اندازی زنجیره‌های تامین منطقه‌ای است. این شرکت همچنین در حال راه‌اندازی یک پورتال الکترونیکی برای برقراری ارتباط سریع‌تر و بهتر با تامین‌کنندگان و در نتیجه ادغام عمودی زنجیره تامین برای افزایش ظرفیت و حفظ پایداری است.

برای برداشتن فشار از وضعیت تحویل در کوتاه مدت، PI در حال توسعه برنامه‌های بلندمدت همراه با مشتریان متعدد است که در آن تقاضای واقعی تاریخ و مقدار تحویل را تعیین می‌کند. مارکوس اسپنر تأکید کرد: «با این کار، مشتریان ما هم از مزایای به‌موقع و هم از امنیت طولانی‌مدت تأمین قطعات و سیستم‌های باکیفیت PI بهره‌مند می‌شوند.»