تولید نانوسیم نقره، برای استفاده در تجهیزات الکترونیکی و دستگاه‌های اپتوالکترونیک

شرکت روناش تکنولوژی پارس موفق به تولید نانوسیم نقره شده است، دسته‌ای از ترکیبات نانویی که در تجهیزات الکترونیکی و دستگاه‌های اپتوالکترونیک کاربرد دارند.

این نانوسیم‌های نقره دارای ضخامت تقریبی ۶۰ نانومتر و طول حدود ۱۰ میکرون هستند. این محصول به صورت محلول‌‌هایی با غلظت‌های ۵، ۱۰، ۲۰، ۳۰ و ۵۰ mg/ml در در اتانول و ایزوپروپانول تهیه شده‌اند.

از نانوسیم‌های شرکت روناش تکنولوژی پارس می‌توان در حوزه‌هایی نظیر سلول‌های خورشیدی، صفحات لمسی، حسگرها، LEDها و دیود‌های لیزری استفاده کرد. بهینه کردن ساخت این ابزارها اهمیت زیادی دارد. یکی از روش‌های بهبود این دستگاها استفاده از نانوسیم‌های نقره (AgNWs) است. این نانوسیم‌ها که در واقع نانو موادهای تک بعدی هستند، خواص عالی هدایت الکتریکی و گرمایی نقره را همراه خواص نانویی بودن آنرا به‌همراه دارند. انعطاف‌پذیری بالا، خمش بالا، هدایت الکتریکی عالی و شفافیت از مهمترین ویژگی‌های نانو سیم‌های نقره است.

این شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مواد پیشرفته و نانومواد، توسعه محصولات بر پایه فناوری‌ نانو، تولید و توسعه محصولات بر پایه زیست‌فناوری فعالیت دارد.

سوسپانسیون نانوسیم نقره در پایه الکل، بید مغناطیسی، هیدروژل جاذب رطوبت و کلوئید اکسید گرافن از جمله محصولات این شرکت هستند. در حال حاضر تمامی محصولات تجاری‌سازی شده این شرکت با برند تخصصی AMINBIC به بازار ارائه می‌شود.

این شرکت دانش‌بنیان ایرانی با بکارگیری توان و دانش بومی موفق به طراحی و تولید کیت‌های مغناطیسی استخراج نوکلئیک اسیدها نیز شده است. این شرکت رابطه نزدیکی با بسیاری از دانشگاه‌های مطرح تحقیقاتی، آزمایشگاه‌های ملی و شرکت‌های نوآور دارد.