سرمایه‌گذاری روی نانوذرات لیپیدی برای صنعت دارو

شرکت کوردن فارما با سرمایه‌گذاری جدیدی در حوزه نانوذرات لیپیدی، قصد دارد به حمایت از فناوری RNA و کاربرد آن در صنعت دارو بپردازد.

شرکت کوردن فارما (CordenPharma) بیش از ۱۰ میلیون دلار برای فرمولاسیون، توسعه و تولید نانوذرات لیپیدی (LNP) در سایت خود در ایتالیا سرمایه‌گذاری کرده است تا از بازار رو به رشد RNA حمایت کند.

هدف سرمایه‌گذاری در تأسیسات تزریقی استریل در کاپوناگو، ایتالیا، حمایت از مشتریانی است که واکسن و داروهای مبتنی بر «xRNA» – نظیر mRNA، siRNA، saRNA، microRNA – را از طریق فرمول‌بندی و تولید LNP توسعه می‌دهند.

سخنگوی شرکت کوردن فارما گفت: «ما معتقدیم که بازار xRNA یک بازار بالقوه قابل توجه در حال پیشرفت خواهد بود. چند سالی است که شرکت‌هایی را می‌بینیم که سعی می‌کنند محصولات را با موفقیت به بازار عرضه کنند، اما موفقیت آشکار با واکسن‌های کووید تایید کرد که این رویکرد می‌تواند کارساز باشد و محصولات xRNA را می‌توان با موفقیت به بازار آورد. اکنون ما نیاز داریم که سایر شرکت‌ها این موفقیت‌ها را دنبال کنند و مشتاقانه منتظر کمک به آن‌ها در مسیر توسعه با این فناوری جدید هستیم.»

این شرکت در اواخر سال ۲۰۲۲ ساخت یک مرکز جدید برای فرمولاسیون LNP را آغاز می‌کند که با تولید cGMP به منظور استفاده در محصولات دارویی تجاری کوچک که از فناوری LNP استفاده می‌کنند، به این حوزه کمک می‌کند. این خط تولید تا ۱۵ شغل در سطح بالا ایجاد خواهد کرد که شرکت کوردن فارما قصد دارد در ماه‌های آینده آن‌ها را استخدام کند.

تصمیم برای انتقال به فضای xRNA از طریق LNPها، گام بعدی منطقی برای شرکت کوردن فارما است تا با توسعه لیپیدهای استاندارد و سفارشی و همچنین محصولات کلسترول گیاهی BotaniChol در این مسیر به حرکت ادامه دهد.

شرکت کوردن فارما همچنان به توسعه‌های احتمالی دیگر خدمات خود ادامه می‌دهد.