نمایش شیشه‌هایی که به کمک فناوری‌نانو در برابر گلوله مقاوم شده‌اند

شرکت سی‌باند سیستمز (C-Bond Systems)، نمایش‌های زنده از شلیک به شیشه‌های مقاوم در برابر گلوله را در سن آنتونیو و لس‌آنجلس برگزار می‌کند.

سی‌باند سیستمز یک شرکت راه حل‌های فناوری نانو بوده که به دنبال افزایش ایمنی شیشه‌ها و فیلم‌های مورد استفاده در پنجره‌ها است. یکی از حوزه‌های کاری این شرکت تولید شیشه‌های مقاوم در برابر گلوله است. این شرکت اعلام کرد که بخش راه‌حل‌های شیشه‌ای پاتریوت سی‌باند سیستمز ، نمایش‌های زنده عملکرد C-Bond BRS  (سیستم مقاوم در برابر گلوله) خود را در ۲۲ ژوئن در سن آنتونیو، تگزاس، و ۲۹ ژوئن در لس آنجلس، کالیفرنیا برگزار خواهد کرد. با بخش‌نامه جدید سنا در مورد ایمنی مدارس، سی‌باند سیستمز از پرسنل مدرسه، معماران، مجریان قانون، سیاستمداران، رسانه ها  دیگر مسئولان دعوت می کند تا ببینند چگونه سیستم مقاوم در برابر گلوله این شرکت می‌تواند در موقعیت‌های تیراندازی به شکل موثری کمک کند.

C-Bond BRS یک فیلم مقاوم در برابر بالستیک است که شامل فناوری تقویت شیشه و فیلم امنیتی ثبت شده C-Bond است. C-Bond BRS توسط یک آزمایشگاه ثالث مستقل تأیید شده است تا حفاظت در برابر بالستیک ۷۵۲ مؤسسه ملی دادگستری (NIJ) سطح I، سطح IIA، سطح II و Underwriters Laboratories (UL) را ارائه دهد.

مایکل وانکه، رئیس بخش شیشه‌ی پاتریوت، گفت: «نمایش‌های زنده سیستم مقاوم در برابر بالستیک ما بسیار تاثیرگذار و آموزنده است. تماشای سیستم ما که از نفوذ گلوله های تفنگ دستی و نیمه اتوماتیک به شیشه جلوگیری می‌کند، بر اهمیت سیستم ما و نقشی که می‌تواند در افزایش ایمنی مدرسه ایفا کند، تأکید می‌کند.»

دیگر محصول سی‌باند سیستمز C-Bond Secure است که یک پرایمر تقویت‌کننده شیشه به صورت مایع است که روی شیشه‌های پنجره‌های در ساختمان استفاده می‌شود تا از شکستن و ورود اجباری و همچنین وقوع جرم جلوگیری می‌کند. این محصول با محصولات سازندگان فیلم در تمام بخش‌های بازار فیلم از جمله خورشیدی، ایمنی، تزئینی، خودرو و دریایی سازگار است.

شرکت سی‌باند سیستمز از فناوری استحکام‌سازی پتنت شده‌ای بهره‌مند است که می‌توان با اتصالات شیمیایی نقص‌های ساختاری که به‌صورت تصادفی در سطح شیشه قرار دارد را رفع کرده و در نهایت با این کار، استحکام و انعطاف‌پذیری شیشه را بهبود داد؛ این کار موجب کمک به کاهش آسیب ساختاری در شیشه می‌شود. این محصول به‌صورت محلول بوده و روی شیشه اسپری می‌شود که کمتر از ۱۰ دقیقه زمان می‌برد. برای این فناوری ۲۲ پتنت مختلف تدوین شد که برخی از آن‌ها ثبت شده و برخی نیز در حال ثبت است. این شرکت، در این روش از فناوری‌‌نانو برای بهبود خواص مکانیکی شیشه‌ها استفاده کرده و موجب پخش شدن انرژی در سطح آن می‌شود. این کار با اصلاح نقص‌های ساختاری سطح شیشه‌ که به‌صورت تصادفی و طبیعی وجود دارد، انجام می‌شود. در شیشه‌های معمولی این نقص‌ها موجب ضعف ساختاری می‌شود.