رونمایی از رنگ ساختمانی ضدسایش در برزیل

یک شرکت برزیلی فعال در حوزه فناوری‌ نانو، از رنگ ساختمانی ضدسایش مبتنی بر فناوری‌ نانو رونمایی کرد.

گرادو گرافن (Gerdau Graphene LTDA) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نانو بوده که پیشگام در بخش مواد گرافنی برای کاربردهای صنعتی است. این شرکت به تازگی اعلام کرد که موفق به توسعه رنگ بسیار مقاوم در برابر سایش شده است. این رنگ به طور قابل توجهی دوام و مقاومت بیشتری در برابر سایش نسبت به رنگ‌های سنتی دارد. این رنگ جدید برای استفاده در بتن، سیمان، فلز و آسفالت مانند پیاده‌روها، مسیرهای دوچرخه‌سواری، گاراژها، راه پله‌ها، زمین‌های ورزشی و طیف وسیعی از حوزه‌های تجاری و صنعتی ایده‌آل است. شرکت مادر گرادو گرافن، یعنی شرکت گرادو، استفاده از این رنگ جدید را در کف کارخانه خود در ماه مارس آغاز کرده و آن را به اولین استفاده در مقیاس بزرگ از رنگ معماری مبتنی بر گرافن در جهان تبدیل کرده است. این شرکت در حال حاضر افزودنی‌های گرافن اختصاصی خود را به عنوان نمونه‌های اولیه توسعه به تولیدکنندگان عمده رنگ در قاره آمریکا می‌فروشد. اعلام موفقیت و عرضه عمده این محصول در حالی انجام گرفته که این شرکت به تازگی از موفقیت خود در توسعه ترموپلاستیک‌های جدیدی رونمایی نمود که با گرافن تقویت شده بودند.

الکساندر کروت، مدیرعامل گردوا گرافن می‌گوید: « این رنگ جدید مبتنی بر گرافن بسیار مقاوم در برابر سایش است و در طول عمر خود در مقایسه با رنگ‌های رایج به نگهداری و رنگ‌آمیزی کمتری نیاز دارد. بر اساس دستاوردهای عملکرد محصول جدید ما، واضح است که گرافن تأثیری دگرگون کننده بر کل صنعت رنگ خواهد داشت. ما مفتخریم که کارخانه فولاد تخصصی خود را در سائوپائولو در ماه مارس رنگ آمیزی کردیم و از آن زمان به رنگ‌آمیزی تمام دارایی‌های خود در برزیل در ماه‌های بعد پرداختیم. علاوه بر این، ما این رنگ جدید را برای مشتریان و شرکاء کلیدی صنعت ساخت و ساز برای رنگ‌آمیزی کف ساختمان‌های صنعتی، تجاری و مسکونی تجاری‌سازی کرده‌ایم. ما به بهینه‌سازی مواد افزودنی خود برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان و تجاری سازی مقیاس این محصولات رنگ در سطح جهانی ادامه خواهیم داد.»

توسعه رنگ مبتنی بر گرافن، در ماه دسامبر سال گذشته آغاز شد و دستاورد جدید، در نتیجه همکاری گردوا گرافن با شرکت‌ گرافتکس (Grafftex) که یک تولید‌کننده رنگ برزیلی است و پلی‌استل (Polystell) که یک شرکت متمرکز بر تحقیق‌و‌توسعه افزودنی‌های شیمیایی است، به دست آمد.

شرکت گرادو یکی از علاقه‌مندان به حوزه گرافن است، این شرکت چهار سال پیش تحقیق در مورد گرافن را آغاز کرد و در ادامه با مرکز نوآوری مهندسی گرافن دانشگاه منچستر همکاری‌هایی را آغاز کرد تا تحقیقات بیشتری انجام دهد. گرادو گرافن از روابط مشتریان و تامین‌کنندگان شرکت مادر (یعنی گرادو) بهره‌مند می‌شود و این مزیت به گرادو گرافن امکان می‌دهد تا از این همکاری‌ها برای ایجاد فرصت‌های کسب و کار جدید در بخش گرافنی از طریق کانال‌های فروش، خرید و برنامه‌های فنی موجود استفاده کند.