عرضه سرویس بهداشتی ایرانی آنتی‌باکتریال

شرکت نوین سرام کویر سرویس‌های بهداشتی ایرانی با خواص آنتی‌باکتریال تولید و به بازار عرضه می‌کند که نظافت‌پذیری راحت‌تری داشته و از ایجاد بوی نامطلوب جلوگیری می‌کند.

تمیز بودن سرویس‌های بهداشتی هنگام استفاده از دستشویی‌های عمومی، یکی از دغدغه‌هایی است که باید راهکاری فناورانه برای آن ارائه شود. بیشتر مردم به این موضوع حساس بوده و با وسواس خاصی به وسایل در مکان‌های عمومی به ویژه سرویس‌های بهداشتی دست می‌زنند. شیوع عفونت‌های قارچی، حساسیت‌های پوستی و بیماری‌های عفونی و میکروبی از شایع‌ترین عواقب ابتلا به باکتری‌ها در مکان‌های عمومی است.

نوین سرام کویر سرویس‌های بهداشتی ایرانی با خواص آنتی‌باکتریال تولید کرده است. این محصول آنتی‌باکتریال حاوی نانوذرات بوده از این رو دارای سطوحی با قابلیت ضد رشد میکروب است. اینگونه سرویس‌های بهداشتی با موادی پوشیده می‌شوند که انواع باکتری‌ها را از بین می‌برد. خاصیت آنتی باکتریال مناسب نانوذرات استفاده شده، ناشی از سطح ویژه افزایش یافته به دلیل کاهش اندازه ذرات و در نتیجه افزایش واکنش‌پذیری این ذرات است. همچنین این نانوذرات دارای خواص فوتوکاتالسیتی و فوتواکسیداسیون در تماس با اجزای زیستی و شیمیایی است.

استفاده از نانوذرات با ابعادی کمتر از صد نانومتر باعث ایجاد خواص آنتی‌باکتریالی ناشی از افزایش سطح ویژه، واکنش‌پذیری بیشتر و خواص فوتوکاتالیستی مناسب شده است. نظافت‌پذیری بهتر و پیشگیری از ایجاد بوی نامطلوب در محیط سرویس بهداشتی از جمله ویژگی‌های این نوع محصولات نانویی است.

در فرایند تولید این نوع محصولات، لعاب سرامیک با افزودن مواد آنتی‌باکتریال تهیه و روی محصولات چینی بهداشتی پاشش می‌شود. خاصیت آنتی‌باکتریال این لعاب بعد از فرایند پخت نیز روی محصول باقی می‌ماند و این ویژگی در محصولات شرکت نوین سرام کویر توسط آزمایشگاه ذیصلاح تأیید شده است.

مجتمع تولید چینی بهداشتی نوین سرام در سال ۱۳۸۳ تاسیس و فعالیت خود را در استان یزد در شهرک صنعتی طبس در زمینی به مساحت حدود چهل و پنج هزار متر مربع آغاز کرد و این مجتمع تولید خود را به میزان سالانه یک هزار تن در انواع محصولات چینی بهداشتی آغاز و در طرح توسعه خود توانسته است سطح تولیدات خود را به میزان سه هزار تن افزایش داده و با توجه به استفاده از مواد اولیه مرغوب داخلی و خارجی، ماشین‌آلات مدرن و پیشرفته و با بهره‌گیری از نیروی متخصص، مدیران حاذق ایرانی و تخصص مشاوران مجرب داخلی و بین‌المللی توانسته است محصولاتی با کیفیت بالاتر از سطح استاندارد ملی ایران تولید و در تمام نقاط ایران عرضه نماید.