با همکاری مشترک، نانوکامپوزیتی برای استفاده در صنایع مختلف تولید می‌شود

دو شرکت لویدین نانوسیستمز و آدامانت کامپوزیتز قرار است با همکاری مشترک، نانوکامپوزیت‌های تقویت‌شده‌ای تولید می‌کنند که در حوزه‌های مختلف صنعتی قابل استفاده است.

لویدین نانوسیستمز (Levidian Nanosystems) و آدامانت کامپوزیتز ( Adamant Composites Limited) توافقنامه توسعه مشترک (JDA) برای همکاری در زمینه تقویت مواد کامپوزیتی با گرافن منحصر به فرد شرکت لویدین نانوسیستمز امضا کردند.

طی سه سال آینده، این دو شرکت با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا گرافن پایدار لویدین نانوسیستمز را در طیف وسیعی از مواد کامپوزیتی بگنجانند. لویدین از شیمی پلاسما برای شکستن متان به هیدروژن و گرافن استفاده می‌کند. این فرآیند به این معنی است که گرافن آن‌ها هیچ گونه تغییری در خط تولیدهای مختلف نخواهد داشت و فرآیندی تکرارپذیر است. همچنین این گرافن‌ها از تعداد بسیار کمی لایه‌ تشکیل شده و تأثیر زیست محیطی منفی ندارد. افزودن گرافن به مواد و اجزای کامپوزیتی منجر به بهبود زمان فرآیند و در عین حال افزایش خواص فیزیکی خواهد شد.

این توافق‌نامه مشترک بر روی ویژگی‌های منحصر به فرد گرافن تمرکز خواهد کرد. این شرکت‌ها با هم منسوجات، رزین، چسب‌ها و پوشش‌هایی را تولید خواهند کرد که چالش‌های امروزی در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، هوافضا و فضا و انرژی باد را برطرف می‌کنند.

آدامانت کامپوزیتز توسعه‌دهنده راه‌حل‌های پیشرفته است که عمدتاً به بازارهای هوافضا، دفاعی و انرژی خدمت می‌کند. این شرکت پروژه هایی را برای چندین مشتری نهادی و صنعتی مانند آژانس فضایی اروپا، ایرباس و دیگران تکمیل کرده است. این شرکت سازه‌های قابل استقرار بزرگ را طراحی می‌کند و از مواد کامپوزیت و نانو فعال در کاربردهایی مانند باتری‌ها، مخازن ذخیره هیدروژن، بدنه هواپیماهای پهپاد و تجهیزات پشتیبانی زمینی برای ماهواره‌ها و پرتابگرها استفاده می‌کند. آدامانت کامپوزیتز خطوط آزمایشی را برای مواد کامپوزیت نانویی ایجاد کرده است و همراه با مشتریان و شرکای خود آن‌ها را برای تولید تجاری اعتبارسنجی و مقیاس‌بندی می‌کند.