فرصت انجام آزمـایـش در حاشیه نمایشگاه ایران نانو ۱۴۰۱ فراهم می‌شود!

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی همانند دوره‌های پیشین در نمایشگاه فناوری‌نانو شرکت می‌کند و در این دوره، تجهیزات آزمایشگاهی مختلفی را به نمایشگاه ایران نانو ۱۴۰۱ می آورد تا آزمون‌هایی با استفاده از این تجهیزات توسط کارشناسان دستگاه انجام شود که جنبه آموزشی دارد.

خانم زهره فتاح، کارشناس شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی درباره حضور شبکه در دوره‌های پیشین نمایشگاه نانو می‌گوید: «در تمام دوره‌های قبلی شبکه حضوری فعال داشته است، تا پیش از سال ۱۳۹۸ شبکه به صورت مجزا غرفه‌ای داشت اما در سال ۹۸ شبکه با پاویونی در نمایشگاه شرکت کرد که ۱۷ آزمایشگاه توانمندی‌های خود را در این پاویون برای علاقه‌مندان عرضه می‌کردند. در نمایشگاه ایران نانو ۱۴۰۱، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قصد دارد غرفه‌ای ویژه در نمایشگاه داشته باشد که میزبان تجهیزات مختلف آزمایشگاهی است. آزمایشگاه‌های عضو شبکه برخی از تجهیزات خود را در این غرفه برای بازدید علاقه‌مندان به نمایش می‌گذارند و در ساعات خاصی از زمان نمایشگاه، این فرصت برای بازدیدکنندگان وجود دارد که شاهد انجام آزمایش با نمونه‌های از پیش‌ تعیین شده، با این تجهیزات باشند که بیشتر جنبه آموزشی و مهارتی دارد. از آزمایشگاه‌های عضو شبکه نیز خواسته شده تا در صورت تمایل دستگاه‌های مورد نظر خود را برای این بخش، به شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معرفی کنند.»

مهندس فتاح می‌افزاید: «البته خود آزمایشگاه‌ها غرفه‌های جداگانه‌ای دارند و تاکنون بیش از ۲۰ آزمایشگاه برای شرکت در نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند و این ثبت‌نام همچنان ادامه دارد. کارگزاران شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی که در بخش ارائه خدمات آزمایشگاه، تامین مواد مرجع و تعمیر و نگهداری تجهیزات فعالیت‌ دارند نیز با غرفه‌های مستقل در این نمایشگاه ایران نانو ۱۴۰۱ حضور خواهند داشت.»

وی درباره برگزاری دوره‌های آموزشی گفت: «سال‌های گذشته، آزمایشگاه‌ها با هماهنگی دبیرخانه نمایشگاه اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی کردند که در این دوره نیز این فرصت وجود دارد و آزمایشگاه‌هایی که علاقه‌مند به برگزاری دوره آموزشی هستند باید با دبیرخانه نمایشگاه هماهنگی لازم را به عمل آورند.»

وی افزود: «در دوره پیشین نمایشگاه کارت‌های تخفیفی به بازدیدکنندگان برای انجام خدمات آزمایشگاهی عرضه می‌شد و همچنین گرنت‌هایی نیز به افراد اعطا شد. در صورتی که در این دوره این گزینه‌ها در نظر گرفته شود، از طریق سایت شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

لازم به ذکر است که شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی ۱۳۵۳ مجموعه آزمایشگاهی را تحت پوشش خود دارد که این آزمایشگاه‌ها بیش از ۲۶ هزار تجهیز را به اشتراک گذاشته و قریب به ۱۲۰ هزار آزمون توسط این تجهیزات انجام می‌شود. این آزمایشگاه‌ها در ۱۴۰ شهر (۳۱ استان) مستقر هستند.

باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با بیش از ۱۴۲ هزار عضو، دستاوردهای جالب توجهی در بخش سهولت مدیریت منابع، ایجاد شفافیت و تسهیل فرآیند‌های مالی به دست آورده است.

یکی از خدمات شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی بهینه‌سازی تجهیزات و همچنین تعمیر و نگهداری دستگاه‌ها در آزمایشگاه‌ها است که از طریق کارگزار این شبکه (مرکز نوتا) انجام می‌شود.

سیزدهمین نمایشگاه فناوری‌نانو با عنوان ایران نانو ۱۴۰۱ از تاریخ ۹ الی ۱۲ مهرماه ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. شرکت‌ها تا انتهای مرداد فرصت دارند که با مراجعه به سایت نمایشگاه به نشانی exhibition.nano.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.