آغاز مرحله سوم مسابقه ملی فناوری‌نانو

۳۰ داوطلب برگزیده مرحله دوم مسابقه ملی، از روز دوشنبه ۲۸ شهریور ماه وارد مرحله سوم این رقابت‌ها می‌شوند تا برای کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز با یکدیگر رقابت کنند.

از میان بیش از ۵ هزار نفری که برای مرحله اول این رقابت‌ها ثبت‌نام کرده بودند،  ۳۰۲ نفر برتر این مرحله وارد مرحله دوم شدند که از میان آن‌ها ۳۰ نفر برتر برای ورود به مرحله سوم انتخاب شدند.

سید محمد حسینی، مدیر دبیرخانه مسابقه ملی فناوری نانو، درباره مرحله سوم این رقابت‌ها گفت: «مرحله سوم مسابقه ملی، از روز دوشنبه ۲۸ شهریور ماه در دانشگاه صنعتی شریف آغاز شده و به مدت ۵ روز ادامه خواهد یافت. این کمپ شامل آزمون کتبی، ارائه، کار آزمایشگاهی و تحلیل نتایج آنالیز است که جزئیات آن در محل کمپ مشخص می‌شود. نفرات برتر آزمون از میان این ۳۰ نفر انتخاب شده که برحسب مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی، برگزیدگان مشخص می شوند. به ۵ نفر برتر هر مقطع مدال طلا، به ۵ نفر دوم مدال نقره و ۵ نفر سوم نیز مدال برنز اعطا خواهد شد.»

حسینی درباره آماده‌سازی این افراد پیش از آزمون گفت: «این ۳۰ نفر برگزیده مرحله دوم، پیش از وارد شدن به مرحله سوم، ۷۰ ساعت آموزش دریافت کرده‌اند. علاوه‌براین تمرین‌ها و جلسات آنلاینی نیز برای افزایش سطح آمادگی آن‌ها تدارک دیده شده است.»

اهدای بیش از ۱میلیارد ریال جوایز نقدی و گرنت پژوهشی، کسب امتیاز نخبگی از طرف بنیاد ملی نخبگان، مجوز حضور در مصاحبه آزمون توانمندی تدریس و کسب مجوز حضور در برنامه توسعه فناوری نانواستارت‌آپ؛ برنامه حمایت از راه‌اندازی استارت‌آپ‌های نانویی از جمله جوایز و مزایای در نظر گرفته شده برای نفرات برتر مسابقه ملی است.

مسابقه ملی فناوری نانو بزرگ‌ترین رقابت علمی با موضوع علم و فناوری نانو در میان دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی علاقه‌مند است که هرساله توسط بنیاد آموزش فناوری نانو و بنیاد ملی نخبگان برگزار می‌شود. یازدهمین دوره این مسابقه با شعار «آموزش، رقابت، کسب‌وکار» طی سه مرحله در تابستان سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.