گزارش صنعتی تاثیر فناوری نانو در بهبود عملکرد استراکچرهای برقی

کارگروه ترویج ستاد توسعه فناوری نانو، گزارش صنعتی با موضوع «تاثیر فناوری نانو در بهبود عملکرد استراکچرهای برقی» را تهیه و منتشر کرده است که در آن اطلاعات جالب توجهی پیرامون کاربردهای فناوری نانو در بهبود علمکرد برخی ادوات و استراکچرهای برقی در آن درج شده است.

انتقال انرژی الکتریکی به دلیل نیاز به خطوط گسترده انتقال، نیاز به حجم زیادی از سازه‌ها و استراکچرهای فلزی دارد. هزینه اولیه و همچنین هزینه نگهداری از این سازه‌ها، یکی از مشکلات اصلی صنعت برق هستند. در حال حاضر فناوری نانو هنوز نتوانسته راه خود را به این صنعت پیدا کند اما با پتانسیل‌هایی که تاکنون نانوذرات از خود نشان داده‌اند، به نظر می‌رسد که می‌توانند در زمینه افزایش استحکام سازه‌ها، کاهش وزن و همچنین افزایش مقاومت این سازه‌ها به خوردگی نقش شایانی ایفا کنند. در حال حاضر محصولات نانویی ایرانی و خارجی برای جلوگیری از خوردگی تولید می‌شوند که می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند اما در رابطه با استفاده از نانوکامپوزیت‌ها برای افزایش استحکام و کاهش وزن مواد مصرفی، اگرچه فناوری نانو پتانسیل بالایی از خود نشان داده، هنوز راه تحقیقاتی زیادی در پیش است و نیاز به تحقیقات گسترده‌تری وجود دارد.

برای دریافت گزارش به اینجا کنید و همچنین برای آکسب اطلاعات بیشتر درباره دیگر گزارش‌های منتشر شده به سایت نانو و صنعت مراجعه کنید.