امضای تفاهم‌نامه بین شرکت نانویی ایرانی و یک شرکت چینی

امضای تفاهم‌نامه بین شرکت نانویی ایرانی و یک شرکت چینی

شرکت پیام‌آوران نانوفناوری فردانگر(PNF)، تولید کننده مواد نانویی که در در نمایشگاه نانوی چین (Chainano) حاضر است، قراردادی با طرف چینی امضا کرد تا محصولات فناورانه این شرکت وارد بازار چین شود.

حمزه قجاوند از شرکت پیام‌آوران نانوفناوری فردانگر می‌گوید: « شرکت PNF امسال در نمایشگاه چاینانو ۲۰۲۴ شرکت کرد. یکی از حوزه‌های کاری شرکت ما تولید انواع نانو مواد است. برای تولید نانومواد، دو روش اصلی داریم یکی روش انفجار الکتریکی سیم و دیگری الکترولیز غشائی. با این روش‌ها می‌توانیم انواع نانومواد را تولید کنیم.»

مهندس قجاوند درباره این تفاهم‌نامه می‌گوید: «ما با طرف چینی ارتباطاتی گرفته بودیم و نمونه‌هایی نیز ارسال کرده‌ بودیم و اطلاعاتی نیز در این باره رد و بدل شده بود. خوشبختانه در این نمایشگاه توانستیم به تفاهمی برای فروش نانومواد با طرف چینی برسیم و قراردادی در این باره به امضاء رسید. امیدوارم بازار بزرگ چین بتواند میزبان محصولات فناورانه ما باشد.»

لازم به ذکر است شش شرکت نانویی پیام آوران نانو فناوری فردانگر، پوشش‌های نانوساختار، ایران آهار، نانوتک فام گیتی، نانوفناوری سراج و آرکا دنیز یاس در نمایشگاه چاینانو ۲۰۲۴ حضور دارند. این نمایشگاه در روزهای دوم تا چهارم آبان در چین برگزار می‌شود. ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو، سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی و صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق از حامیان این شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه چاینانو ۲۰۲۴ بودند.