همکاری صنعت و دانشگاه برای توسعه ابرخازن‌های نانویی

شرکت فرست گرافن و دانشگاه منچستر در حال همکاری برای توسعه دوغاب گرافن-فلز-اکسید برای تولید ابررساناهای چگالی بالا هستند.

فرست گرافن (First Graphene) اعلام کرده است که بودجه‌ای از دانشگاه منچستر (UOM) برای مرحله بعدی تحقیق در مورد تجاری‌سازی مواد ابررسانا با گرافن دریافت کرده است. این بودجه در راستای برنامه “انتقال دانش تسریع شده در انگلستان به نوآوری” (AKT2I) به فرست گرافن داده شده است. این کمک هزینه برای تأمین اعتبار پروژه توسعه دوغاب گرافن-فلز-اکسید برای تولید ابررساناهای چگالی بالا در نظر گرفته شده است.

فرست گرافن پیش از این از توسعه یک ذره اکسید فلزی انتقالی خبر داد، ذره‌ای که گفته می‌شود توسط تیمی در دانشگاه منچستر سنتز شده که بهتر از کربن فعال شده با استفاده از یک الکترولیت آبی، عمل می‌کند. این ذره سبزتر و ایمن‌تر از ترکیباتی است که از نظر تجاری در دسترس هستند و به طور معمول به حلال‌های آلی متکی هستند.

این پروژه با همکاری متخصصان فرست گرافن و دانشگاه منچستر برای تولید و توصیف یک فرمولاسیون دوغاب  انجام می‌شود.

در این پروژه فرست گرافن مواد گرافن-فلز-اکسید خود را تولید می‌کند، در حالی که تیم دانشگاه منچستر به رهبری رابرت درایف، کارشناس مشهور ابررسانه، دوغاب را برای آزمایش‌های بیشتر بهینه می‌کند. این پروژه به تازگی آغاز شده و در پایان مارس ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد.

مایکل بل مدیرعامل فرست گرافن گفت: «این کمک هزینه الگوی مورد نظر ما برای اعمال بودجه موجود برای پیشرفت کار راهبردی تحقیق و توسعه به سمت نتایج تجاری مناسب است. در حال حاضر، هیچ ابررسانای تجاری برای این منظور نیست و فرست گرافن و دانشگاه منچستر برای تامین این ماده با هم همکاری می‌کنند. ما مشتاقانه منتظر گزارش نتایج این پروژه در ماه‌های آینده هستیم.»

پروفسور رابرت درایف، رهبر این پروژه در دانشگاه منچستر گفت: «تغییر گام به گام در شیمی خازن برای ایجاد ابررساناهای پر انرژی بیشتر لازم است. این پروژه بر اساس فعالیت مشترک بین فرست گرافن و دانشگاه منچستر برای توسعه هیبریدهای جدید گرافن-فلز-اکسید برای ذخیره انرژی و دستگاه‌های الکتروکاتالیستی ساخته شده است و ترکیب تخصص فرست گرافن در لایه برداری الکتروشیمیایی گرافن با تخصص دانشگاه منچستر در استفاده از گرافن به انجام بهتر پروژه کمک می‌کند.»