تولید نانوکامپوزیتی برای بهبود عملکرد باتری‌های لیتیوم یون

گروه تالگا (Talga Group) در مورد تجاری‌سازی و نظرات مشتری مصرف‌کننده فناوری TALNODE®-SI اطلاعاتی را منتشر کرد. این محصول اختصاصی آند سیلیکون شرکت تالگا برای باتری‌های لیتیوم یون (LI-Ion) است.

Talnode®-SI کامپوزیتی از گرافیت، گرافن و ۵۰ ٪ سیلیکون است که برای تقویت قابل توجه ظرفیت انرژی باتری در هنگام ترکیب در مواد آند گرافیتی تجاری موجود طراحی شده است.

تالگا از سال ۲۰۱۸ در کمبریج، انگلستان در حال توسعه Talnode®-SI است و نمونه‌های تجاری را در تأسیسات آزمایشی خود در رودولشتاد آلمان تولید کرده است.

آزمایشات صلاحیت‌سنجی اخیر که با یک تولیدکننده جهانی EV انجام شده است، طبق گزارش‌ها، عملکرد TALNODE®-SI را در شرایط تولید سلول‌های تجاری تأیید کرده است. سلول‌های باتری Li-Ion حاوی ۹ ٪ TALNODE®-SI، موجب بهبود عملکرد باتری و ارتقاء ۴۰ درصدی ظرفیت انرژی باتری شده است.

نتایج آزمون راندمان چرخه اول و ۵۰۰ عمر چرخه تا به امروز از اهداف مشتری در این مرحله از توسعه فراتر رفته است. بازخورد مثبت مشتری، مطابق با راهبرد تجاری تالگا است. این شرکت خط آزمایشی موجود خود در رودولشتاد آلمان را، برای تولید مقادیر بیشتری از Talnode®-Si گسترش می‌دهد.

به طور موازی، این شرکت در حال انجام امکان‌سنجی به سمت تسریع در کسب و کار Talnode®-SI است. مذاکرات با تولیدکنندگان پیشرو جهانی EV نیز آغاز شده است.

Talnode-Si شامل ذرات سیلیکونی و گرافنی است که توسط شرکت تلگا برای استفاده در باتری‌های یون ‌لیتیم تولید می‌شود. این ذرات موجب افزایش کارایی و کاهش هزینه‌ شده و می‌تواند جایگزین آندهای گرافیتی استاندارد شود. این فناوری جدید درصورت استفاده در باتری یون ‌لیتیم می‌تواند ۷۰ درصد دانسیته انرژی بالاتری نسبت به باتری‌های حاوی آندهای گرافیتی تولید کند.