تصفیه اسیدفسفریک با غشاهای نانویی انجام می‌شود

استارت‌آپ نانویی لیک‌تک (LiqTech) و شرکت اکولوترون (Ecolotron) برای ارائه فناوری به منظور تصفیه اسید فسفریک وارد همکاری شدند.

لیک‌تک یک شرکت فناوری پاک است که محصولات و سیستم‌های فیلتراسیون بسیار تخصصی تولید و به بازار عرضه می‌کند. این شرکت با اکولوترون که متخصص حوزه تصفیه فاضلاب در آمریکا است وارد همکاری شده تا یک ترکیب برای تصفیه اسید فسفریک را تجاری‌سازی کنند.

راه‌حل منحصر به فرد ارائه شده توسط لیک‌تک و اکولوترون بر اساس ترکیبی از فناوری E – FLOC© technology اکولوترون است و سامانه تصفیه اسیدفسفریک شرکت لیک‌تک است. فناوری E – FLOC© technology شرکت اکولوترون یک سیستم ترسیب الکتروشیمیایی بوده و فناوری شرکت لیک‌تک نیز یک سیستم اولترافیلتراسیون برای تصفیه جریان‌های اسید فسفریک خام است. این دو شرکت برای این راه حل ترکیبی درخواست ثبت اختراع مشترک ارائه داده‌اند.

فی‌چی مدیرعامل لیک‌تک اظهار داشت: «غشای سرامیکی کاربید سیلیکون ما برای تصفیه مواد شیمیایی بسیار اسیدی مانند اسید فسفریک بسیار قوی و ایده‌آل است. اولین واحد آزمایش تجاری ما در آمریکا برای دو ماه گذشته فعالیت کرده است و نتایج قابل توجهی در فرآیند تولید اسید، بهبود راندمان فرآیند و افزایش کیفیت محصول ارائه داده است. این راه‌حل ترکیبی با اکولوترون باعث بهبود بیشتر فرآیندهای تصفیه در تولید اسید فسفریک خام می‌شود. ما افتخار می‌کنیم که بتوانیم این ترکیب برتر را به مشتریان خود ارائه دهیم فناوری و از ارائه راه‌حل‌های مناسب برای صنعت اسید فسفری خرسندیم.»

لیک‌تک یک شرکت مستقر در نوادا بوده که پیشرفته‌ترین فناوری‌های فیلتراسیون کاربید سرامیکی را برای تصفیه گاز و مایع ارائه می‌دهد. غشاهای کاربید سیلیکون این شرکت به گونه‌ای طراحی شده است که در چالش برانگیزترین برنامه‌های تصفیه استفاده می‌شود و از فیلترهای کاربید سیلیکون آن برای کنترل انتشار گازها استفاده می‌شود. با استفاده از فناوری نانو، لیک‌تک فناوری کاربید سیلیکون اختصاصی خود را تولید می‌کند و در نتیجه طیف گسترده‌ای از غشاها، سیستم‌های غشایی و فیلترها برای میکروفیلتراسیون و کاربردهای اولترافیلتراسیون ایجاد می‌شود. این شرکت با ترکیب فناوری غشای مایع SIC LiqTech با تجربه و قابلیت طراحی سیستم‌های گسترده، راه‌حل‌های منحصر به فرد و کلیدی را برای دشوارترین برنامه‌های تصفیه آب ارائه می‌دهد.