راکتوری برای تولید نانوذرات لیپیدی راه‌اندازی شد

یک شرکت آلمانی برای تامین نیاز بخش تحقیقات و صنعت به نانوذرات لیپیدی، راکتور جدیدی را راه‌اندازی کرده است. این نانوذرات را می‌توان برای انتقال ترکیبات مهم نظیر ژن یا دارو مورد استفاده قرار داد.

شرکت آلمانی لئون (LEON) اعلام کرد که توسعه بیوراکتور خود را برای تولید نانوذرات لیپیدی تکمیل کرده است. کریستین نافه، از مدیران شرکت لئون، می‌گوید: «این یک پیشرفت فناورانه برای تولید نانوذرات لیپیدی و همچنین برای محصور کردن مواد ترانسفکشن (مانند mRNA) مطابق با GMP غیرعفونی (نظیرmRNA) یا مواد فعال دارویی (API) است که می‌توان این کار را در هر مرحله از توسعه پیش بالینی و بالینی تا عرضه به بازار مورد استفاده قرار داد.»

نافه می‌افزاید: «نتایج مطالعات راکتور ما تأیید می‌کند که لئون به نقطه عطف مهمی در توسعه محصول رسیده است و به خوبی در مسیر تجاری سازی قرار دارد. راکتور ما توسط Harro Höfliger  تولید شده و وعده داده شده که این راکتور بتواند از مقیاس پیش بالینی برای توسعه محصول تا عرضه به بازار مورد استفاده قرار گیرد.»

وی می‌گوید: «راه‌اندازی این راکتور در همه دستگاه‌های پلت‌فرم NANOnow، ما را در مسیر درستی قرار می‌دهد تا راه‌حل خود را برای تولید سریع‌تر و کارآمدتر نانوذرات لیپیدی و سایر محصولات انتقال ژن به بازار و برای برآوردن نیازهای صنعت بیوداروسازی ارائه کنیم.»

فرانک استینکر، مدیر ارشد علمی این شرکت می‌گوید: « این سیستم مدولار دارای نازل‌های قابل تعویض با قطری بین ۱۰۰ میکرومتر و ۵۰۰ میکرومتر با خطای تنها ۲ میکرومتر است. در نتیجه، می‌توانیم داده‌های عالی را از نظر تکرارپذیری و توزیع اندازه ذرات اندازه‌گیری کنیم.»