جذب بودجه برای توسعه صنعتی باتری‌های کارامد با کمک نانولوله‌کربنی

شرکت زتا انرژی (Zeta Energy) برای دریافت ۴ میلیون دلار بودجه فدرال برای توسعه باتری‌های خودروهای الکتریکی کارآمد انتخاب شده است.

این بودجه فدرال از وزارت انرژی آمریکا و از طریق برنامه پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته انرژی آژانس انرژی (ARPA-E) تامین می‌شود. این بودجه بخشی از برنامه‌های الکتریکی ARPA-E برای برنامه زندگی کم کربن آمریکایی (EVS4ALL) است که به دنبال توسعه باتری‌های وسایل نقلیه برقی مقرون به‌صرفه‌تر، راحت‌تر، کارآمد و انعطاف‌پذیر  است.

باتری‌های زتا عملکرد بسیار بالاتری (ظرفیت انرژی، توان و ماندگاری) را با هزینه قابل توجهی پایین‌تر و بدون کبالت یا نیکل ارائه می‌دهند. زتا انرژی یک آند حاوی نانولوله کربنی را با یک کاتد کربن گوگرد ترکیب می‌کند. به‌طور گسترده‌ای شناخته شده است که گوگرد پتانسیل عالی برای نگهداری یون‌های لیتیوم ارائه می‌دهد و همچنین سبک‌، فراوان و اقتصادی است. با این حال، در گذشته مشکلی به‌عنوان اثر شاتل پلی سولفید بوده است، که مانع از رشد باتری‌های لیتیوم گوگرد می‌شده، زیرا گوگرد پس از چند چرخه در الکترولیت حل می‌شود. فناوری زتا انرژی این مشکل را حل می‌کند و باعث می‌شود چگالی انرژی و مزایای اقتصاد باتری‌های لیتیوم گوگرد بهبود یافته و در عین حال باعث ماندگاری این باتری‌ها شود. به طور خلاصه، باتری‌های زتا شرکت‌ها را قادر می‌سازد وسایل نقلیه برقی بسیار کارآمدتر و سایر محصولات مرتبط با باتری را تولید کنند. علاوه بر این، از آنجا که فناوری زتا انرژی به مواد گسترده و فراوان متکی است، به بومی‌سازی زنجیره تأمین باتری کمک می‌کند و آن را ساده‌تر و ایمن‌تر می‌کند.

زتا انرژی یک آند جدید با محتوای Li بالا ایجاد می‌کند که بسیار در دسترس و قابل شارژ است. ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی مکمل کاتد و آند باعث می‌شود نرخ بار بالایی تحول و پایداری بلندمدت امکان‌پذیر شود در حالی که همچنین مشکلات عملکرد در دماهای پایین را به حداقل می‌رساند.»

تام پیلت، مدیرعامل زتا انرژی، اظهار داشت: «ما هیجان‌زده‌ایم که برای تأمین بودجه توسط برنامه ARPA-E EVS4ALL انتخاب شده‌ایم. ما سخت تلاش کرده‌ایم تا این فناوری را به واقعیت تبدیل کنیم و مشتاقانه منتظر همکاری با ARPA-E هستیم تا فناوری خود را به بازار بیاوریم و به ایجاد آینده‌ای پایدار‌تر کمک کنیم.»

زتا انرژی یک شرکت خصوصی آمریکایی است که بر توسعه و تجاری‌سازی باتری‌های با عملکرد بالا، ایمن، قابل شارژ که هزینه کمتری دارند و پایدار تولید می‌شوند، متمرکز است. این شرکت، بیش از سی اختراع ثبت شده را بر روی فناوری نانولوله کربنی اختصاصی خود و فناوری کاتد گوگرد ثبت کرده است.