راه‌اندازی مرکز جدید باتری در بریتانیا/هدف توسعه نانومواد برای باتری

گروه تالگا (Talga Group) اعلام کرده است که مرکز جدید باتری خود را در کمبریج، بریتانیا افتتاح کرده است. این مرکز موجب گسترش قابل توجه امکانات تحقیق و توسعه شرکت تالگا در بریتانیا است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد.

این مرکز با تمرکز بر نوآوری‌های باتری، به منظور تکمیل امکانات موجود تالگا در سوئد طراحی شده است. این مرکز ظرفیت تالگا را برای توسعه مواد باتری Talnode® از جمله آند های سیلیسیم و حالت جامد نسل بعدی و مواد افزودنی رسانا تقویت کننده عملکرد برای کاتدها را افزایش می‌دهد. این کار توسعه با هدف متنوع‌سازی سبد محصولات تالگا در مواد ذخیره‌سازی انرژی در آینده است. علاوه بر این، این مرکز محل بازیافت مواد تالگا و عملیات تحقیق و توسعه است.

مارک تامپسون مدیرعامل تالگا اظهار داشت: «در حالی که تالگا محصولات آند باتری در سطح جهانی خود را در مقیاس تجاری مقیاس می‌کند، ما به دنبال تسریع در فناوری باتری نسل بعدی خود هستیم. مرکز تعالی جدید انگلستان ما امکانات راهبردی در نوآوری مواد را برای آن فراهم می‌کند.»

آندهای تولید شده توسط تالگا موسوم به Talnode-Si  ظرفیت انرژی ۱۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت بر گرم دارند در حالی که نمونه‌های گرافیتی تنها ۳۶۰ میلی‌آمپرساعت بر هر گرم ظرفیت انرژی دارند.

Talnode-Si یک کامپوزیتی از گرافیت، گرافن و ۵۰ ٪ سیلیکون است که برای تقویت ظرفیت انرژی باتری در هنگام ترکیب در مواد آند گرافیت تجاری موجود به ترکیب اضافه می‌شود.

تالگا از سال ۲۰۱۸ در امکانات خود در کمبریج ، انگلستان در حال توسعه Talnode-SI است و نمونه‌های تجاری در تأسیسات آزمایشی خود در رودولشتاد آلمان تولید می‌کند. آزمایشات صلاحیت و آزمایشی اخیر با یک سازنده جهانی EV عملکرد Talnode-SI را در شرایط تولید سلول‌های تجاری تأیید کرد.

Talnode-Si در حال توسعه در انگلستان است. افزودن ۹ ٪ Talnode-Siبه سلول‌های باتری یون‌لیتیم ظرفیت انرژی باتری را ۴۰ ٪ افزایش می‌دهد. نتایج آزمون راندمان چرخه اول و ۵۰۰ عمر چرخه تا به امروز از اهداف مشتری در این مرحله از توسعه فراتر می‌رود.

این شرکت در حال گسترش خط آزمایشی موجود خود در رودولشتاد برای تولید مقادیر بیشتری از Talnode-SI است. راه‌اندازی خط آزمایشی سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد. به موازات این، شرکت در حال انجام کار امکان سنجی در جهت تسریع در گزینه‌های تولید تجاری Talnode-SI است. این شرکت گفته است که مذاکرات با تولیدکنندگان پیشرو جهانی EV در مورد حجم عرضه آغاز شده است و انتخاب مکان سایت تولید در اروپا در حال انجام است.

لازم به ذکر است Talnode-Si شامل ذرات سیلیکونی و گرافنی است که توسط شرکت تلگا برای استفاده در باتری‌های یون ‌لیتیم تولید می‌شود. این ذرات موجب افزایش کارایی و کاهش هزینه‌ شده و می‌تواند جایگزین آندهای گرافیتی استاندارد شود. این فناوری جدید درصورت استفاده در باتری یون ‌لیتیم می‌تواند دانسیته انرژی بالاتری نسبت به باتری‌های حاوی آندهای گرافیتی تولید کند.