شماره زمستان مجله Nanomedicine Journal وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر شد

بدینوسیله به اطلاع می‌رساند که شماره زمستان (Volume 10, Issue 1, Winter 2023) مجله Nanomedicine Journal وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر شد.

در این شماره شش مقاله اصیل و دو مقاله مروری در زمینه‌های نانوپزشکی، زیست‌شناسی، بیوتکنولوژی و داروسازی از محققان از دانشگاه‌های مختلف ایران و خارج از کشور به چاپ رسیده است. این مجله به صورت فصلنامه بوده و تاکنون ده جلد مشتمل بر ۳۸ شماره که حاوی ۲۷۲ مقاله اصیل و ۵۱ مقاله مروری است، منتشر شده است.

لازم به ذکر است که مجله Nanomedicine Journal به همت مرکز تحقیقات نانوفناوری داروئی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و به سردبیری دکتر محمد رمضانی منتشر می‌شود.

اعضای هیأت تحریریه‌ی مجله‌ از اساتید و محققان برجسته‌ی بین‌المللی در زمینه‌های مختلف نانو پزشکی، مهندسی بافت و طب بازساختی از دانشگاه‌های تراز اول دنیا هستند که از آن جمله می‌توان پروفسور امید فرخزاد، استاد دانشگاه هاروارد و دکتر حمید قندهاری، استاد دانشگاه یوتا آمریکا نام برد. همچنین اساتید مطرحی از کشورهای هند، چین، کانادا و دانمارک و نیز جمعی از اساتید نانوفناوری پزشکی دانشگاه‌های کشور به‌عنوان اعضای هیأت تحریریه در جهت ارتقا و پیشرفت مجله همکاری می‌کنند.

مجله Nanomedicine Journal توانسته است علاوه بر کسب امتیاز علمی، پژوهشی از کمیسیون نشریات وزرات بهداشت، در پایگاه ESCI نیز نمایه می‌شود و خوشبختانه اخیرا مجله در پایگاه Scopus نیز نمایه می‌شود.

در ادامه لیست پایگاه‌های که مجله نانومدیسین در آن‌ها نمایه می شود آمده است:

– Web of Science – ESCI

– Scopus

– Chemical Abstracts Service) CAS)

– Islamic World Science Citation Database) ISC)

– EBSCO

– Medical-Journals-Links) MJL)

– DOAJ

– Magiran

– IrMedex

این مجله از دریافت مقالات اصیل و مروری اعضای محترم هیات علمی، محققین و دانشجویان گرامی در زمینه کاربرد فناوری نانو در درمان و پیشگیری از بیماری‌ها، مهندسی بافت، نانو‌بیوحسگر، سیستم‌های دارورسانی و ژن‌رسانی و تمامی زمینه‌هایی که در بخش اطلاعات مجله به‌طور کامل ذکر شده‌است، استقبال می‌کند. مقالات چاپ شده در مجله به‌صورت Open Access در اختیار علاقمندان و مخاطبان قرار می‌گیرد و سعی شده است تا فاصله بین دریافت تا پذیرش مقاله بسیار کوتاه (حداکثر یک‌ماه) باشد.

علاقه‌مندان به ارسال مقاله برای چاپ در این مجله می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک http://nmj.mums.ac.ir مراجعه نمایند. فهرست مقالات این مجله و نسخه الکترونیکی آن از طریق پایگاه اینترنتی نشریه قابل دریافت است.

قابل ذکر است‏، براساس آیین‌نامه‌ی ستاد ویژه‌ی توسعه‌ی فناوری نانو، در صورت چاپ مقاله‌ی علمی ـ پژوهشی در مجله نانومدیسین  و تأیید آن توسط کمیته‌ی علمی ستاد نانو، مبلغ تشویقی ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال تعلق می‌گیرد.