مرحله اول چهاردهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو برگزار شد

آزمون چهاردهمین دوره المپیاد دانش‌‎آموزی علوم و فناوری نانو هم‌زمان با سایر المپیادهای علمی، روز ۶ بهمن‌ماه سال جاری با بیش از ۴۰۰۰ داوطلب در سراسر کشور برگزار شد. این دوره از المپیاد نیز همانند سال گذشته توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در بیش از ۲۰۰ حوزه برگزاری آزمون به مرحله‌ اجرا رسید.

برگزیدگان آزمون مرحله اول، اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در قالب آزمونی تستی تشریحی با یکدیگر رقابت خواهند کرد و در نهایت، ۴۰ نفر از برگزیدگان نهایی در اردوی آموزشی تخصصی تابستان که به همت باشگاه نانو برگزار می‌گردد، شرکت خواهند کرد. در دوره تابستان که مرحله نهایی المپیاد محسوب می‌شود، دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز مشخص خواهند شد.

پاسخ اولیه آزمون را از اینجا دریافت کنید.

گفتنی است، پاسخنامه تشریحی آزمون به زودی در سایت باشگاه نانو منتشر می‌شود و نتایج آزمون در اسفندماه اعلام خواهد شد.

المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو رویدادی است که ابتکار برگزاری آن با این عنوان متعلق به ایران است. این رویداد، ترکیب مناسبی از رقابت هم‌زمان در حیطه تئوری و عملی است که مباحث اصلی در علوم و فناوری نانو را در برمی‌گیرد. به منظور آماده‌سازی داوطلبان برای حضور در مراحل مختلف المپیاد، ستاد نانو از برگزاری کارگاه‌های آمادگی المپیاد حمایت نقدی انجام می‌دهد.

لازم به ذکر است، تمامی برگزیدگان المپیاد علوم و فناوری نانو، علاوه بر بهره‌مندی از حمایت‌های مادی و معنوی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، از تسهیلات و امتیازهای بنیاد ملی نخبگان نیز برخوردار می‌شوند و برگزیدگان می‌توانند در زمان ورود به دانشگاه از این تسهیلات و امتیازات استفاده کنند.