نانوپوشش ضدچسبندگی جایزه گرفت!

نانوپوشش شرکت استنتک که روی سطح شابلون‌ها قرار گرفته و خاصیت ضدچسبندگی ایجاد می‌کند، جایزه رویداد NPI را دریافت کرد.

شرکت استنتک (Stentech)، ارائه‌دهنده پیشرو استنسیل (شابلون) به صنعت تولید الکترونیک در آمریکای شمالی، برنده جایزه NPI 2023 برای نانو پوشش جدید پیشرفته خود شد.

این شرکت پیشرو در حوزه راه‌حل‌های چاپی چند ملیتی SMT، جایزه CIRCUITS ASSEMBLY NPI را در بخش صفحه نمایش/لوازم جانبی چاپی استنسیل/مواد مصرفی برای نانوپوشش جدید خود دریافت کرد. این جایزه در طی مراسمی که دوشنبه ۲۳ ژانویه ۲۰۲۳ در سن دیگو برگزار شد، به این شرکت اختصاص داده شد.

گرگ استارت، مدیر فروش استنتک، اظهار داشت: «ما بسیار مفتخریم که این جایزه معتبر را به دست آورده‌ایم. ما می‌دانستیم که وقتی در حال توسعه این نانوپوشش پیشرفته بودیم، محصول ویژه‌ای داریم و از اینکه مشتریان و رهبران صنعت با ما موافق هستند، هیجان‌زده هستیم.»

Advanced Nano یک پوشش بسیار منحصربه‌فرد است که در قسمت پایین استنسیل و در داخل روزنه‌ها اعمال می‌شود، طرف لبه بدون پوشش باقی می‌ماند. این پوشش موجب می‌شود تا استنسیل خاصیت ضدچسبندگی داشته باشد. Advanced Nano از یک پوشش تخصصی ۱-۳ UM NANO استفاده می‌کند. این پوشش به صورت دائمی آب‌گریز و روغن‌گریز بوده، شار لحیم را دفع می‌کند. این نانوپوشش باعث افزایش راندمان انتقال تا ۲۵ درصد می‌شود و به دلیل مزایای بازده خمیر، باعث می‌شود که به‌طور قابل توجهی کمتر پل‌زنی انجام شود. با توجه به ویژگی‌های ضدچسبندگی یا غیرچسبنده، نیاز به تمیز کردن بخش زیرین کاهش می‌یابد و به مشتریان عملکرد بهتری می‌دهد و هزینه کمتری در کار دارد. استنسیل‌های پوشیده شده با این نانوپوشش فقط ۳۰ دقیقه پس از پوشش‌دهی برای استفاده آماده هستند. شرکت استنتک راه را در فناوری استنسیل هموار کرده است.

برنامه جوایز NPI یک رویداد سالانه بوده که از سال ۲۰۰۸ راه‌اندازه شده است. در این رویداد از برتری محصولات در بخش مونتاژ سطح الکترونیک تقدیر می‌شود. محصولات برتر مبتنی بر بهترین نمونه‌های خلاق در فناوری توسط یک پانل برجسته از کارشناسان صنعت انتخاب می‌شوند.