گرافن وارد توربین‌های بادی در دریاها می‌شود

با همکاری یک استارت‌آپ، قرار است از گرافن برای توسعه توربین‌های بادی در دریاها استفاده شود. هدف نهایی افزایش تولید انرژی پاک از باد دریایی است.

گرافن لایرز (Graphene Layers)، یک استارت‌آپ حوزه راه‌حل‌های مبتنی بر گرافن است. گرافن لایرز و روتگرز اکوکمپلکس (Rutgers EcoComplex) به همراه مرکز نوآوری انرژی پاک و برنامه شتاب‌دهنده زنجیره تأمین باد دریایی همکاری مشترکی اغاز کردند که هدف از آن کمک به تولید انرژی پاک، توسعه پایدار و یکپارچه‌سازی فناوری گرافن برای برنامه‌های کاربردی باد دریایی (OSW) است.

این مشارکت بر تدوین و تجاری‌سازی راه‌حل‌های مبتنی بر گرافن که به توسعه پایدار زنجیره تأمین OSW کمک می‌کند و به مقابله با برخی از چالش‌های مهم زیست محیطی و اجتماعی در جهان برمی‌خیزد، متمرکز خواهد شد.

فناوری گرافن می‌تواند نقش اساسی در تولید توربین بادی داشته باشد زیرا اجزای توربین می‌توانند قوی‌تر و با دوام‌تر تولید شوند و در نتیجه تولید انرژی کارآمدتر و مقرون به صرفه‌تر از OSW ایجاد شود. این همکاری با هدف ادغام راه‌حل‌های پیشرفته فناوری‌های گرافن برای تولید انرژی پاک است.

الهاز شیلیولا، بنیان‌گذار گرافن لایرز گفت: «ما از پیوستن به برنامه شتاب‌دهنده Windignite Rutgers EcoComplex برای پیشبرد تلاش‌های خود در توسعه فناوری گرافن و کمک به توسعه پایدار، هیجان زده‌ایم. برنامه شتاب‌دهنده Windignite Rutgers EcoComplex از استارت‌آپ گرافن لایرز پشتیبانی می‌کند تا بتوانیم فناوری خود را بهبود بخشیم و تجاری‌سازی کنیم و آن را در اکوسیستم زنجیره تأمین OSW در حال ظهور قرار دهیم. ما اطمینان داریم که این همکاری منجر به پیشرفت های چشمگیر خواهد شد.»

سرپیل گوران از مدیران روتگرز اکوکمپلکس گفت: «ما هیجان‌زده هستیم که ‌ گرافن لایرز در حال پیوستن به برنامه شتاب‌دهنده ما هستند. ما تا به امروز از طریق انکوباتور و برنامه شتاب‌دهنده به بسیاری از شرکت‌های فناور در حوزه انرژی پاک خدمات ارائه داده ایم و اطمینان داریم که از طریق برنامه شتاب‌دهنده Windignite پشتیبانی مشابهی را برای گرافن لایزر ارائه خواهیم داد.»

گوران افزود: «این همکاری به نوآوری کمک می‌کند و تأثیر مثبتی در صنایع از جمله بخش تولید توربین OSW ایجاد می‌کند که در آن فناوری‌های گرافن می‌توانند نقش اساسی داشته باشند.»