پیشنهادی برای خرید یکی از تولیدکنندگان گرافن در آمریکا

شرکت گرافیت شمالی (Northern Graphite) اعلام کرد که علاقه دارد تا مالکیت شرکت نئوگراف (NeoGraf) را به‌دست آورد. شرکت گرافیت شمالی یک گزینه شش ماهه برای به‌دست آوردن ۵۰٫۱ ٪ voting interest و ۳۳٫۳ ٪ equity interest شرکت نئوگراف را دارد و همچنین گزینه‌ای برای افزایش علاقه خود تا ۱۰۰ ٪ در تاریخ بعدی در دست دارد.

‌ شرکت نئوگراف که در حال تولید مواد گرافیتی و گرافن است، یکی از بزرگترین مشتریان گرافیت شمالی است. گرافیت شمالی می‌گوید که این سرمایه‌گذاری به این شرکت امکان می‌دهد تا بخش پایین دستی را در ساخت محصولات گرافیتی را در تعدادی از بازارهای با رشد بالا از جمله باتری‌های لیتیوم یونی/EV، سلول‌های سوختی، گرافن و نانومواد، مدیریت حرارتی در الکترونیک مصرفی، محصولات ساختمانی هوشمند ادغام کند.

نئوگراف نه تنها یک شرکت معروف و مستقر در آمریکا است، بلکه دارای شهرت و روابط قوی با سازمان‌های کلیدی در صنایع هدف است که می‌دانند و درک می‌کنند که گرافن چگونه می‌تواند برای آن‌ها مفید باشد. این شرکت، خود نیز تولیدکننده گرافن است و چندی پیش اقدام به راه‌اندازی خط تولید گرافن Graf-X کرد. شرکت نئوگراف می‌گوید که ظرفیت سالانه بیش از ۷۵۰ تن برای مواد نانوپلاکت‌های گرافنی و بیش از ۱۳۰۰ تن برای پیش‌سازهای گرافن (GP) دارد. این پیش‌سازها محصولات گرافیتی برای تبدیل کارآمد به مواد گرافنی هستند. این شرکت گرافن خود را در لیک وود، اوهایو تولید می‌کند. این شرکت عمدتاً کاربردهای ترموست و ترموپلاستیک را هدف قرار می‌دهد. شرکت نئوگراف می‌گوید که مواد گرافن آن می‌توانند چقرمگی پلاستیک را تا ۲٫۵ برابر بدون افزایش قابل توجه وزن افزایش دهند، در حالی که افزودن در حد نیم درصد وزنی می‌تواند استحکام کششی را تا ۱۵ درصد یا بیشتر افزایش دهد. افزودن ۱۵ درصد گرافن می‌تواند رسانایی حرارتی را دو برابر کند و رسانایی الکتریکی پلاستیک‌ها را به محدوده ضد الکتریسیته ساکن و اتلاف استاتیک برساند.