روز سوم «تریبون نانو وصنعت» با ارائه پیشروان صنعت نانو در حال برگزاری است

روز سوم رویداد «تریبون نانو وصنعت» با ارائه آخرین دستاوردهای شرکت‌های ایرانی در حوزه فناوری‌نانو در حال برگزاری است.

در بخشی از این رویداد، دکتر حسین سودمند، مدیر کنترل کیفیت شرکت دانش‌بنیان تولیدی و توزیع توپراک خزر درباره توسعه فناوری و تولید چسب کاشی و سرامیک حاوی نانوذرات و برنامه‌های این شرکت برای توزیع این محصول در بازار مطالبی را کرد. وی از کاربردهای این نوع چسب در بخش‌های مختلف صنعت ساختمان سخن و گفت و مطالبی پیرامون اجزاء به کار رفته در این محصول ارائه کرد. شرکت توپراک خزر چسب کاشی و سرامیک حاوی نانوذرات، موسوم به «سرمیکس»، را به کشورهای عراق، آذربایجان و قطر صادر کرده است. از این چسب با عنوان چسب کاشی پرسلان نیز نام می‌برند که از خصوصیت آن می‌توان به چسبندگی بالا و انعطاف پذیری مناسب، چسبندگی تقویت شده اشاره کرد. محتویات این محصول شامل سیمان با کیفیت بالا و مواد پرکننده ضخیم و چسباننده‌هایی به رنگ سفید و خاکستری با چگالی ۳ تا ۴ گرم بر سانتیمتر مکعب است. این چسب قابل استفاده برای نصب انوع کاشی پرسلان، سنگ‌های طبیعی و مرمر، موزائیک‌های شیشه‌ای، سنگ های طبیعی و تراورتن بوده و برای نصب روی کف‌های حرارتی و زیرلایه‌های کم منفذ مانند کاشی‌های سرامیکی قبلی نیز مناسب است. انعطاف‌پذیری بالا و مقاومت نسبت به یخ زدگی، رطوبت و شوک‌های حرارتی از دیگر ویژگی‌های این چسب است.

رویداد نانو و صنعت در حال برگزاری است و روز دوشنبه (سومین روز برگزاری) این رویداد میزبان افراد پیشرو در صنعت فناوری‌نانو است.

«مهندس مصطفی نجاریان»، مدیر تولید شرکت دانش‌بنیان نوین سرام کویر، «دکتر حسین سودمند»، مدیر کنترل کیفیت شرکت دانش‌بنیان تولیدی و توزیع توپراک خزر، «امیر مدیری»، مشاور فناوری شرکت ژیکاوا، «مهندس محمدرضا پاپی»، مدیر تولید و مهندسی شرکت دانش بنیان وندیداد، «یاشار رضایی»، مدیر فروش شرکت دانش‌بنیان هومان شیمی پارس، «دکتر علی زبردستی»، کارشناس گروه صنعت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، «دکتر امیر اشراقی»، مدیر توسعه کسب و کار حوزه کشاورزی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، «دکتر سیدهادی حسینی»، مدیر برنامه چالش‌های فناوری و نوآوری – اینوتن، «مهندس محمدعلی باقریان»، مدیر مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی، «مهندس سمانه گشتی آذر»، کارشناس مسئول کارگروه ارزیابی محصولات ستاد نانو، «دکتر صابر آزاد»، کارشناس رصد فناوری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و «محمد اتراکی»، مدیرعامل شرکت نوآوران توسعه فناوری تکتا و کارگزار ستاد نانو در ارزیابی و توسعه محصولات آموزشی نانو) از جمله سخنرانان برنامه روز سوم تریبون نانو و صنعت هستند.

استفاده از این برنامه برای علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.