چینی‌ها با گرافن، جوراب ضدباکتری با اثربخشی بالای ۹۰درصد تولید کردند

ژجیانگ ژنفنگ (Zhejiang Xenfang) جوراب‌های تقویت شده با گرافن تولید می‌کند که قادرند بیش از ۹۰ درصد اثر ضد باکتریایی ایجاد کند.

شرکت ژجیانگ‌، واقع در ژوجی، در ژجیانگ چین، در حال حاضر در حال آزمایش جوراب‌های ضد باکتریایی جدید گرافنی خود است. این شرکت توضیح داد که جوراب‌ها ابتدا به روشی سنتی تولید می‌شوند، سپس با یک عامل نهایی چند منظوره ضد باکتریایی گرافنی پردازش می‌شوند.

این شرکت اظهار داشت که در حال حاضر آزمایش‌های دقیق انجام می‌شود تا ببیند اثرات لازم حاصل می‌شود یا خیر. این تیم توضیح داد که بیشتر کشورها الزام دارند اثر ضد باکتریایی باید به بیش از ۷۰ ٪ برسد. جوراب‌های جدید شرکت ژجیانگ با استفاده از فناوری‌نانو توانسته است به بیش از ۹۰٪ اثربخشی در فعالیت ضدباکتریایی برسد.

این شرکت توضیح می‌دهد که فناوری مورد استفاده برای تولید منسوجات چند منظوره ضد باکتریایی خود، فناوری نسل سوم را مورد استفاده قرار داده که عملکرد و کیفیت بهتری نسبت به نسل‌های پیشین دارد. در دو نسل قبلی، اصلاح الیاف و فناوری‌های پردازش منسوجات مورد استفاده قرار می‌گرفت.

ژانگ چی، از مدیران  شرکت ژجیانگ اظهار داشت: «مواد گرافنی همراه با اکسیدهای نانویی می‌توانند توانمندی‌های کاملی را به اثرات ضد باکتریایی خود بدهند. در کنار این دستاورد، ما عملکردهای دیگری نیز به محصول اضافه می‌کنیم تا آن را به یک مجموعه چندگانه تبدیل کند و محصول کاربردی با ارزش افزوده بالا به دست آید.»

به عنوان یک شرکت نوآوری علمی و فن آوری تازه تاسیس، ژجیانگ توسط تیم فنی دانشگاه پلی تکنیک Xian ، برای استفاده از فناوری چند منظوره ضد باکتریایی گرافن برای تهیه جوراب تأسیس شده است.

ظرفیت تولید جوراب‌های چند منظوره ضد باکتریایی، یک مسیر نوآوری تولید کم هزینه برای ارائه جوراب‌های ضد باکتریایی و ضدبو را برای صنعت شستشوی ژوجی باز کرده است.

ژانگ چی می‌گوید: «اگر صنعت جوراب را مورد نظر قرار دهیم، کل اندازه بازار حداقل ده‌ها میلیارد دلار است.»

وی توضیح داد که در مرحله بعد، آن‌ها روی کاهش هزینه‌ها کار خواهند کرد تا بتوانند محصولات با کیفیت بالا و شیک را و مقرون به صرفه تولید کنند.