سامانه گرمایش از کف گرافنی، در مسیر توسعه

با همکاری چند شرکت بریتانیایی، قرار است از سیستم گرمایش از کف گرافنی در ساختمان‌ها استفاده شود. این فناوری برای کاهش میزان دی‌اکسیدکربن و کاهش مصرف انرژی در نظر گرفته شده است.

شرکت هایدال (Haydale) اعلام کرد که در حال کار با City Energy Network Limited و Plumbase Limited برای توسعه و توزیع فناوری گرمایش از کف گرافنی (UFH) خود است.

فناوری جوهر گرمایشی شرکت هایدال پیش از این برای پوشاک ورزشی استفاده شده بود که توسط ورزشکاران بریتانیایی در بازی‌های توکیو استفاده شد. مشابه همین فناوری در یک نمونه اولیه سیستم گرمایش از کف با پتانسیل جایگزینی گرمایش مرکزی استفاده شده که پتانسیل جایگزینی به جای گاز و سایر فناوری‌های کارآمد انرژی را دارد.

در مسیر توسعه این محصول، که توسط City Energy پشتیبانی می‌شود، نمونه اولیه دیگری نیز تولید می‌شود که به سمت یک محصول CE آماده ورود به بازار منتهی می‌شود که می تواند در یک محیط خانگی آزمایش شود. هنگامی که این محصول به طور کامل تأیید شد، Plumsase، بزرگترین تأمین کننده سیستم‌های لوله کشی محلی بریتانیا، قصد دارد این محصول را از طریق شعب خود با نصب از طریق شبکه نصب‌کننده City Energy توزیع کند.

با تعهد بریتانیا در کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای به خالص صفر تا سال ۲۰۵۰ و ممنوعیت احتمالی دیگ‌های گاز داخلی در خانه‌های جدید در مدت دو سال، هایدال فناوری گرمایش از کف گرافنی را به عنوان روشی کارآمد برای گرمایش خانگی می‌بیند.

پانل‌های فناوری گرمایش از کف گرافنی با استفاده از جوهر گرافنی عامل‌دار چاپ شده هایدال با توان کم (باتری ۱۲ ولت) گرما تولید می‌کنند. این بخاری‌ها را می‌توان به شکل‌ها و اندازه‌های مختلف چاپ کرد ، نصب آن آسان است و با تمام مصالح ساختمانی مدرن سازگار است.

بر خلاف سیستم‌های گرمایشی مادون قرمز و سیمی، سیستم UFH گرافنی هایدال به عنوان یک بخاری همرفتی طراحی شده است.

کیت برادبنت ، مدیرعامل هایدال، می‌گوید: «هایدال با City Energy همکاری نزدیکی کرده است تا به فناوری‌های جدید با هدف صفر خالص نگاه کند. من خوشحالم با پشتیبانی Plumsase، پتانسیل توزیع این فناوری در هنگام آماده شدن برای ورود به بازار، وجود دارد.»