توافق برای نصب سامانه‌ای که انتشار گاز گلخانه‌ای را کم کرده و گرافن تولید می‌کند

شرکت بریتانیایی لویدیان (Levidian) از توافق با شرکت استوگالوکس (Stugalux) خبر داد تا برای اولین بار فناوری نوآورانه کربن‌زدایی خود را به اروپا بیاورد.

سامانه LOOP با تجزیه متان به هیدروژن و گرافن، کربن‌زدایی می‌کند، که هیدروژن تولید شده می‌تواند بلافاصله به‌عنوان یک ترکیب گازی برای حمایت از کربن‌زدایی صنعتی استفاده شود، در حالی که گرافن می‌تواند برای بهبود عملکرد طیف گسترده‌ای از محصولات از جمله لوازم الکترونیکی مصرفی و کالاهای ورزشی به کار گرفته شود. ادعا می‌شود که سیستم LOOP می‌تواند به کسب و کارها کمک کند تا با استفاده از ترکیب تمیزتر هیدروژن و متان در محل، به کاهش انتشار کربن تا ۴۰ درصد کمک برسند.

استوگالوکس برای پردازش متان تولید شده از مواد غذایی و زباله‌های کشاورزی، سامانه LOOP را به کار می‌برد. این گاز با سامانه LOOP به اتم‌های تشکیل‌دهنده خود تجزیه شده و گازی غنی از هیدروژن در یک توربین برای تولید برق استفاده می‌شود، در حالی که انتشار کربن در اتمسفر به حداقل می‌رسد. گرافن تولید شده توسط Loop در محصولات ساختمانی شرکت استوگالوکس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرکت استوگالوکس در ابتدا یک Loop20 را مستقر می‌کند. پس از آماده شدن این فرآیند، دو سیستم Loop100 تا سال ۲۰۲۵ مستقر می‌شوند.

جان هارتلی، مدیرعامل لویدیان می‌گوید: «شرکت استوگالوکس نمونه‌ای خارق‌العاده از نحوه استفاده از سیستم لوپ برای دکربنیزه کردن است. این سامانه با پردازش متان حاصل از حوزه کشاورزی یا از گاز انتشار یافته از زباله‌ها، هیدروژن را به نیروگاه تزریق کرده و به گرافن نیز دست می‌یابد. این یک روش باورنکردنی برای کمک به اقتصاد پاک‌کننده است.»

جوئل شونز از شرکت استوگالوکس می‌گوید: «سه سیستم Loop نزدیک به ۲۵۰،۰۰۰ متر مکعب گاز در سال را پردازش می‌کنند و بیش از ۳۰ تن گرافن تولید می‌شود و از ۵۷۲ تن CO2 جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این، استفاده از مواد تقویت شده گرافن در ساخت و سازهای مسکونی ما باعث کاهش قابل توجهی از ردپای کربن خواهد شد.»