نانوافزودنی در مالزی ساخته شده که عمر رنگ را دو برابر افزایش می‌دهد

یک شرکت مالزیایی، فناوری محافظت از خوردگی مبتنی بر گرافن ارائه کرده است که می‌تواند عمر رنگ‌ها را تا دو برابر افزایش دهد.

شرکت مالزیایی پتروناس (PETRONAS) که در حوزه انرژی فعالیت دارد، فناوری جدید مبتنی بر گرافن را برای محافظت از خوردگی ارائه کرده است. این محصول به نام +ProShield، یک افزودنی رنگ برای سازه‌های فولادی است که در داخل این کشور توسعه یافته است.

ادعا می‌شود این ترکیب سه برابر ویژگی‌های ممانعت از ورود آب در رنگ‌های اپوکسی رایج را داشته باشد که به افزایش چسبندگی و مقاومت در برابر سایش و نور UV کمک می‌کند. این شرکت ادعا می کند که طول عمر رنگ را می‌توان با +ProShield دو برابر پوشش سطح معمولی افزایش داد و این رقم را تا ۱۶ سال رساند.

پتروناس در واحدهای خود که در هر دو بخش بالادستی و پایین دستی کار می‌کنند، +ProShield را به صورت پایلوت پیاده‌سازی کرده است.

داتوک باچو پیلونگ، از مدیران شرکت پتروناس، گفت: «به‌عنوان یک بازیگر جهانی پویا در صنعت انرژی، پتروناس به تدریج قدم برمی‌دارد و دائماً نوآوری را برای رسیدگی و حل مشکلات تجاری و نگرانی‌های پایداری دنبال می‌کند. +ProShield، اولین محصول پیشرفته پتروناس، نتیجه تحقیق و توسعه اختصاصی در مواد پیشرفته، بخشی از سرمایه‌گذاری پویا پتروناس برای تسهیل انتقال انرژی است.»

طبق محاسبات پتروناس، استفاده از +ProShield در سازه‌ها می‌تواند ردپای کلی کربن را به طور متوسط ۵۰ ٪ در هر سال کاهش دهد. همچنین انتظار می‌رود که هزینه‌های تعمیر و نگهداری را تقریباً ۶۶ ٪ در هر پلتفرم کاهش دهد.

سایر فرمولاسیون‌های مبتنی بر گرافن در نمونه کارهای مواد پیشرفته پتروناس شامل مواردی است که می‌تواند برای بهبود خصوصیات مکانیکی روی کامپوزیت‌ها به کار رود. یکی از این محصولات، ماده‌ای است که در باتری‌های لیتیوم یون برای بهبود عملکرد آن‌ها استفاده می‌شود.