تداوم استفاده از شیشه‌های تقویت‌شده با فناوری‌نانو در مدارس آمریکا

شرکت سی‌باند سیستمز (C-Bond Systems)، یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نانو بوده، که به دنبال افزایش ایمنی شیشه‌ها و فیلم‌های مورد استفاده در پنجره‌ها است. این شرکت اعلام کرد که به تازگی درخواست جدیدی برای نصب شیشه‌های تقویت‌شده با فناوری‌نانو در مدرسه‌ای در یکی از منطقه‌های تگزاس دریافت کرده است.

پیش از این نیز برخی مدارس این ایالت از شیشه‌های تقویت‌شده با نانو استفاده کرده‌ بودند. محصول فیلم امنیتی Patriot Glass Solutions، شامل یک محلول پرایمر تقویت‌کننده شیشه و فیلم روی پنجره است که برای جلوگیری از ورود اجباری استفاده می‌شود. C-Bond Secure استحکام شیشه زیرین را با استفاده از فناوری نانو ثبت اختراع شده این شرکت افزایش می‌دهد و در صورت استفاده همراه با فیلم پنجره امنیتی، به جلوگیری از نفوذ و سایر جرایم مشابه کمک می‌کند.

مایکل وانکه، رئیس بخش Patriot Glass Solutions گفت: «با نصب فیلم امنیتی سی‌باند سیستمز این مدرسه الزامات پیشنهادی آژانس آموزش تگزاس برای ایمنی مدارس را برآورده می‌کند. ما تقریباً به صورت مستمر پیشنهادهایی از مدرسه‌ها برای استفاده از این فناوری دریافت می‌کنیم و انتظار داریم که این حرکت همچنان ادامه یابد زیرا ایمنی مدرسه اهمیت زیادی دارند.»

این شرکت با فیلم‌های ایمنی و امنیتی خود از مدارس، مشاغل و سایر سازمان‌ها در آمریکا محافظت می‌کند. در اوایل سال جاری این شرکت اعلام کرد که آژانس آموزش تگزاس پیشنهادی را ارائه کرده که نیاز به نصب فیلم پنجره امنیتی، در تمام مدارس تگزاس دارد. علاوه بر این، در اکتبر سال ۲۰۲۲، هیئت بودجه قانونگذاری ایالت تگزاس ۴۰۰ میلیون دلار بودجه برای کمک به مدرسه برای جایگزینی یا بهبود پنجره‌ها، درها و سایر اقدامات ایمنی تصویب کرد.

شرکت سی‌باند سیستمز از فناوری استحکام‌سازی پتنت شده‌ای بهره‌مند است که می‌توان با اتصالات شیمیایی نقص‌های ساختاری که به‌صورت تصادفی در سطح شیشه قرار دارد را رفع کرده و در نهایت با این کار، استحکام و انعطاف‌پذیری شیشه را بهبود داد؛ این کار موجب کمک به کاهش آسیب ساختاری در شیشه می‌شود. این محصول به‌صورت محلول بوده و روی شیشه اسپری می‌شود که کمتر از ۱۰ دقیقه زمان می‌برد. برای این فناوری ۲۲ پتنت مختلف تدوین شد که برخی از آن‌ها ثبت شده و برخی نیز در حال ثبت است. این شرکت، در این روش از فناوری‌‌نانو برای بهبود خواص مکانیکی شیشه‌ها استفاده کرده و موجب پخش شدن انرژی در سطح آن می‌شود. این کار با اصلاح نقص‌های ساختاری سطح شیشه‌ که به‌صورت تصادفی و طبیعی وجود دارد، انجام می‌شود. در شیشه‌های معمولی این نقص‌ها موجب ضعف ساختاری می‌شود.