عرضه تجاری فناوری تصویربرداری نانوذرات/ هدف: مطالعات زیستی

شرکت سی‌دی بایوساینس برای کمک به تصویربرداری از عملکرد سلول و فرآیندهای زیستی داخل بدن، ابزاری برای تصویربرداری در مقیاس نانومتری ارائه کرده است. در این ابزار از نانوذرات برای تصویربرداری استفاده می‌شود.

شرکت سی‌دی بایوساینس (CD BioSciences) از عرضه فناوری تصویربرداری نانوذرات برای حمایت از برنامه‌های تحقیقاتی خبر داده است.

سی‌دی بایوساینس با تمرکز بر توسعه فناوری تصویربرداری، اقدام به راه‌اندازی فناوری تصویربرداری نانوذرات برای کمک به محققان کرده است تا با استفاده از این فناوری امکان تصویربرداری از عملکرد سلول‌ها و فرآیندهای زیستی بدن به صورت غیر تهاجمی برای تشخیص دقیق و زودرس بیماری‌ها فراهم شود.

نانوذرات به ابزاری همه کاره در کاربردهای زیست پزشکی، به ویژه در زمینه تصویربرداری زیست پزشکی تبدیل می‌شوند. از نانوذرات می‌توان برای تشخیص، نظارت بر فرآیندهای بدنی و پاتولوژیکی، درمان و کنترل سیستم‌های زیستی استفاده کرد. آن‌ها به طور معمول اندازه کوچکتر از ۱۰۰ نانومتر داشته و می‌توانند از موادی با خاصیت شیمیایی مختلف، معمولاً فلزات، اکسیدهای فلزی، سیلیکات، پلیمرها، کربن، لیپیدها و مولکول‌ها تهیه شوند. علاوه بر این، نانومواد دارای خواص شیمیایی سطح متنوع، خواص مغناطیسی منحصر به فرد و خاصیت جذب و انتشار قابل تنظیم هستند و بنابراین می‌توانند با اندازه‌ها، شکل‌ها، خواص سطح شیمیایی و ساختارهای توخالی، متخلخل یا جامد طراحی شوند.

نانومواد به دلیل تنوع و منحصر به فرد بودن، به یکی از قدرتمندترین ابزارهای تصویربرداری در تصویربرداری مولکولی تبدیل شده است. سی‌دی بایوساینس می‌تواند انواع مختلفی از نانوذرات را سنتز کرده و از فناوری نانو برای تصویربرداری مولکولی استفاده کند و به محققان این امکان را می‌دهد تا عملکردهای سلولی و فرآیندهای زیستی موجود در موجودات زنده را به روش غیر تهاجمی برای تشخیص دقیق زودرس بیماری‌ها مشاهده کنند.