برگزاری مرحله دوم چهاردهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو در ۴۲ حوزه

مرحله دوم چهاردهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو، ساعت ۱۴ روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، به صورت حضوری و هم‌زمان در ۳۱ استان کشور و ۴۲ حوزه برگزار می‌شود.

در این مرحله از المپیاد، شرکت‌کنندگان در زمان ۱۳۵ دقیقه، با پاسخ به ٢٠ سوال تستی و ۶ سوال تشریحی به رقابت خواهند پرداخت.

شایان ذکر است، آزمون مرحله اول این دوره از المپیاد دانش‌آموزی نانو روز پنجشنبه ۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ به صورت حضوری برگزار شد و ۶۹۳ نفر از داوطلبان با کسب نمره قبولی به مرحله دوم راه پیدا کردند. گفتنی است، ۴۰ نفر از افرادی که بالاترین نمره را در مرحله دوم کسب کنند، به اردوی عملی دعوت خواهند شد.

تاکنون سیزده دوره المپیاد دانش‌آموزی نانو در مراحل مختلف به صورت برگزاری آزمون تئوری در سطح کشور و برگزاری یک اردوی علمی-عملی برای برگزیدگان نهایی برگزار شده است و مدال‌آوران با توجه به نتایج رقابت مرحله عملی معرفی شده‌اند.

طبق تفاهم‌نامه ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، آزمون مرحله اول و دوم چهاردهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو در سراسر کشور توسط باشگاه دانش پژوهان جوان اجرا شد.  مرحله نهایی (دوره آموزشی تابستان) نیز هماهنگ با سایر المپیادهای علمی زیرنظر باشگاه دانش پژوهان جوان و با حمایت ستاد نانو توسط باشگاه نانو در تابستان ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

گفتنی است، المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو مورد تایید بنیاد ملی نخبگان قرار گرفته است و برگزیدگان آن طبق شیوه نامه پشتیبانی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور (طرح شهید وزوایی) از تسهیلات بنیاد بهره‌مند می‏‌شوند.