ساخت یک پارک فناوری با استفاده از بتن تقویت شده با گرافن

شرکت بلک سوان گرافن (Black Swan Graphene Inc) از تحویل یک محموله بتن تقویت شده با گرافن به مرکز تحقیقات و توسعه مهندسی بریتانیا (NERD) خبر داد که قرار است به زودی از آن در پروژه ساخت یک پارک فناوری استفاده شود. این محموله تجاری به دنبال اعلام مشارکت بلک سوان گرافن، مرکز تحقیقات و توسعه مهندسی بریتانیا و Arup Group Limited با هدف ارائه یک زنجیره تامین یکپارچه برای صنایع بتن و ساخت و ساز ارسال می‌شود.

این بتن می‌تواند با استفاده از حدود ۳۰ ٪ بتن کمتر، ردپای کربن یک پروژه را کاهش دهد در حالی که استحکام فشاری، کششی و خمشی در مقایسه با مخلوط‌های سنتی افزایش قابل توجهی یافته است. همچنین از مزایای دیگر می‌توان به زمان پخت سریع‌تر، نفوذپذیری پایین‌تر در برابر آب و نمک و ترک خوردگی کمتر اشاره کرد. این بتن نانویی توسط مرکز تحقیقات و توسعه مهندسی بریتانیا و مرکز نوآوری مهندسی گرافن دانشگاه منچستر (GEIC) ساخته شده است.

قرار است در پروژه‌ای برای ساخت یک پارک صنعتی در نزدیکی Redruth در جنوب غربی انگلستان در مجموع ۱۸۰ تن از محصول بتن تقویت شده با گرافن بلک سوان گرافن بتن استفاده شود. این پارک صنعتی ۱۴ واحد صنعتی از ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ فوت مربع را ارائه می‌دهد. این دومین باری است که پیمانکار از فناوری ارائه شده توسط مرکز تحقیقات و توسعه مهندسی بریتانیا استفاده می‌کند، پیش از این، از این بتن در ساخت یک پارک صنعتی در Warminster، تقریباً ۱۷۰ کیلومتری غرب لندن، استفاده شده بود. NERD با پروژه‌های مختلفی از جمله فرودگاه‌های هیترو و منچستر، شبکه راه‌آهن، بزرگراه‌های ملی و اداره تخلیه هسته‌ای کار می‌کند.

راب هیبرد، رئیس و مدیر اجرایی مرکز تحقیقات و توسعه مهندسی بریتانیا، اظهار داشت: «ما بسیار هیجان‌زده هستیم که از بتن تقویت شده با گرافن در پروژه دیگر استفاده می‌شود. ما مشتاقانه منتظر ادامه نوآوری و همکاری با شرکای خود برای ارائه راه‌حل‌های پیشرفته به صنعت ساخت و ساز هستیم.»