خرید پتنت مربوط به تولید گرافن عامل‌دار برای استفاده در باتری‌ها

با خرید پتنتی مربوط به تولید گرافن عامل‌دار شده، شرکت سیکونا باتری تکنولوژیز قصد دارد از این نوع گرافن در تولید باتری استفاده کند.

سیکونا باتری تکنولوژیز (Sicona Battery Technologies)، اقدام به خرید فناوری تولید گرافن از مرکز ساخت ملی استرالیا (ANFF) کرده است. این فناوری، یک روش تولید مقیاس‌پذیر گرافن عامل‌دار در لبه (EFG) است.

به عنوان بخشی از این قرارداد خرید، سیکونا باتری تکنولوژیز یک توافق نامه تحقیقاتی دو ساله با محققان مرکز ساخت ملی استرالیا امضا کرده تا روند ساخت EFG را برای تولید تجاری و همچنین پتانسیل EFG را به عنوان یک ماده مورد استفاده در باتری کشف کنند.

بیشتر روش‌های فعلی ساخت گرافن می‌تواند چند گرم گرافن در آزمایشگاه ایجاد کنند، اما این روش‌ها برای مقیاس‌های مربوط به صنعت بسیار گران هستند.

ورق های بزرگ گرافن که می‌توانند از گرافیت با روش های فیزیکی یا شیمیایی تولید شوند، در اکثر حلا‌‌ل‌ها به میزان بسیار کمی محلول هستند و مستعد تجمع و گرافیتی شدن هستند.

محققان مرکز عالی علوم الکترومواد ولونگونگ و مرکز ساخت ملی استرالیا (ACES) و ANFF-Materials ، به رهبری پروفسور دیوید افسر و پروفسور گوردون والاس، یک فرآیند پتنت‌شده و مقیاس‌پذیر تبدیل گرافیت به گرافن را توسعه داده‌اند.

این امر به آنها اجازه می‌دهد تا فقط لبه‌های ورق‌های گرافن را اصلاح کنند تا گرافنی با عملکرد رسانایی بالا ارائه دهند. این گرافن حلالیت بسیار بالایی داشته و همچنین از بازگرداندن به ذرات گرافیتی ناخواسته جلوگیری می‌کند.

این گرافن می‌تواند به عنوان پودر یا سوسپانسیون یا حتی خمیر مورد استفاده قرار گیرد و به راحتی می‌تواند در آب یا طیف گسترده‌ای از حلال‌های آلی قطبی و غیر قطبی پراکنده شود. شرکت سیکونا باتری تکنولوژیز پتنت این فناوری را خریداری کرده تا از آن در تولید باتری استفاده کند. EFG با خواص منحصر به‌فرد خود، در ذخیره انرژی (هم برای باتری‌ها و هم برای ابرخازن‌ها)، و همچنین در کامپوزیت‌ها برای استفاده به‌عنوان حسگر، مواد تقویت‌کننده یا هادی‌های غیرفلزی کاربرد بالایی دارد.

سیکونا فناوری مواد باتری نسل بعدی را توسعه می‌دهد که در آندها (الکترودهای منفی) و کاتدها (الکترودهای مثبت) باتری‌های لیتیوم یون استفاده می‌شود که امکان تحرک الکتریکی و ذخیره انرژی تجدیدپذیر را فراهم می‌‌کند.