استقبال بازار خوب بود، توسعه منسوجات نانویی تداوم پیدا می‌کند

بعد از استقبال بازار از لباس کار تقویت شده با گرافن، همکاری‌ها برای استفاده از گرافن در لباس‌های نظامی ادامه پیدا می‌کند.

شرکت دایرکتاپلاس (Directa Plus) سفارش جدیدی برای منسوجات تقویت شده با گرافن از الفردو گراسی (Grassi) دریافت کرد.

دایرکتاپلاس و گروه پوشاک ایتالیایی آلفردو گراسی پس از یک قرارداد در بخش تولید لباس‌های کار، مشارکت خود را در لباس‌های نظامی و بخش دیگر گسترش داده‌اند. برای برآورده کردن مفاد این قرارداد، گراسی به چند ده هزار متر پارچه تقویت شده با گرافن به ارزش بیش از ۷۰۰،۰۰۰ یورو نیاز دارد که مقرر شد این محموله در سال ۲۰۲۳ تحویل داده می‌شود. این شرکت ایتالیایی پیش از این از گرافن برای بهبود کیفیت لباس‌های کار استفاده کرده بود که با استقبال بازار مواجه شد.

این دو شرکت از سال ۲۰۱۷ در حال همکاری هستند و دایرکتاپلاس گفته است که این معامله به جریان درآمد این شرکت را از فناوری گرافن اضافه می‌کند.

جولیو سزار مدیر اجرایی دایرکتاپلاس، اظهار داشت: «ما چندین سال است که با روبرتو گراسی و کل تیم گراسی همکاری می‌کنیم تا مزایای فن آوری منسوجات حاوی گرافن را در بازار گسترش دهیم. این پیروزی جدید یک نمایش دیگر است که هر دو طرف مزایایی در آن می‌بینند. این بخش همچنان از اهمیت راهبردی برای ما برخوردار است.»

گراسی یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه‌ی تولید لباس‌های ایمنی و کار است که محصولات خود را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی تولید می‌کند. دایرکتا پلاس و گراسی همکاری مشترکی برای استفاده از گرافن این شرکت آغاز کرده‌اند. در قالب یک برنامه همکاری مشترک، گرافن برای بهبود کارایی لباس‌های کار استفاده شد؛

محصولات گرافنی شرکت دایرکتا پلاس را می‌توان به روش‌های مختلف برای تغییر یا بهبود خواص الیاف منسوجات استفاده کرد. با این کار البسه‌ هوشمندی با خواص متفاوت تولید می‌شود. با افزودن +G به داخل الیاف و منسوجات، هدایت الکتریکی و گرمایی محصول نهایی تغییر کرده و از سوی دیگر می‌توان از خواص آنتی‌باکتریال در منسوجات استفاده کرد. گرافن می‌تواند مدیریت گرمایی لباس را بر عهده گرفته، گرمای ایجاد شده را پخش کند و از آن برای انتقال اطلاعات و رفع بو استفاده کند.