انعقاد اولین قرارداد فروش ژئوتکستایل حاوی گرافن

یک شرکت استرالیایی اولین قرارداد فروش ژئوتکستایل حاوی گرافن خود را منعقد کرد. در این محصول از فناوری پتنت شده این شرکت استفاده شده است.

شرکت آیونیک اینداستریز (Ionic Industries) از امضای قراردادی برای فروش اولین محصول خود که از مجموعه فناوری‌های گرافن این شرکت است، خبر داد. آیونیک اینداستریز در این محصول از پوشش‌های رسانای پتنت شده خود که روی ژئوتکستایل‌ها اعمال شده، بهره‌برده است که از آن به عنوان یکی از اولین کاربردهای فناوری‌های گرافن در مقیاس بزرگ نام می‌برد.

آیونیک اینداستریز قرارداد تامین با شرکت GeoFabrics Australasia برای تامین ژئوتکستایل رسانا و پوشش داده شده منعقد کرده است که توسط GeoFabrics به عنوان محصول Bidim-C به فروش می‌رسد. محصول Bidim-C برای تشخیص حفره‌ها و نشت‌های احتمالی در پروژه‌های سدها و مخازن آب تازه ساخته شده، استفاده می‌شود. این قرارداد برای عرضه Bidim-C طی ۱۲ ماه آینده است و تا ۱,۰۰۰,۰۰۰ دلار استرالیا (بیش از ۶۶۴,۰۰۰ دلار آمریکا) درآمد برای آیونیک اینداستریز ایجاد خواهد کرد.

آیونیک اینداستریز اظهار داشت که این دستاوردها و ابتکارات آغاز یک دوره بسیار هیجان‌انگیز برای شرکت است و آن‌ها را به سمت تولید انبوه و بازاریابی محصولات مبتنی بر گرافن سوق می‌دهد.

لازم به ذکر است آیونیک اینداستریز پتنتی را با عنوان Capacitive energy storage device and method of producing same در اداره ثبت پتنت استرالیا به‌ثبت رسانده است. در این پتنت روشی برای طراحی و تولید ابزار ذخیره‌سازی انرژی ارائه شده‌است؛ ابزاری که به‌صورت یک ابرخازن صاف بوده و می‌توان آن را روی یک فیلم متخلخل چاپ کرد. این شرکت چند لایه ابرخازن صاف را روی هم قرار داده تا در نهایت ابزار سه بعدی ذخیره انرژی به‌دست آید. این ابرخازن دانسیته توان بالایی داشته و می‌تواند برای مدتی طولانی انرژی را ذخیره‌سازی کند. در این روش جدید، امکان تولید انبوه این ابرخازن فراهم شده است.